Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Kiszervezett logisztikával juthatnak előnyhöz a kereskedők

MEGOSZTÁS

Az alapanyagok hiánya, a háború és az ehhez kapcsolódó megnövekedett átfutási idő is nagy megpróbáltatások elé állította a magyar logisztikai iparágat, mégis sokan eredményes évet jósolnak neki. A legkisebb szegmens viszont a webáruházak mintha meg sem érezték volna a válságot.

(Kiemelt fotó: Unsplash)

Legalábbis ez derül ki a Shoprenter Nagy Webáruház Felméréséből, érdekes módon a megkérdezett webáruházak 43%-kára hatott csak a háború negatívan és csökkent a forgalmuk. Negyvenegy százalékuk nem tapasztalt semmilyen változást forgalmában és 16%-kuk inkább a forgalom növekedését tapasztalta meg. Ami viszont mindenki számára húsba vágóan hatott, az az inflációval kapcsolatos nehézségek, vagyis a szállítási költségek drasztikus megnövekedése és a meglévő ellátási láncok hibái. Ezért a legtöbb kereskedőnél fel is vetődött az eddig halasztott logisztikai folyamatainak részleges vagy teljes kiszervezése.

 

A mérethatékonyság az egyik legfontosabb tényező a logisztikában (Fotó: Unsplash)

 

Mi a kiszervezés előnye?

A logisztika egyik legsikeresebb webshopokra szakosodott ágazata a fulfillment, ez válthatja ki és teljesíti be ma már a leginkább az e-kereskedők online rendelési igényeihez kapcsolódó feladatsorokat. A mérethatékonyság az egyik legfontosabb tényező a logisztikában, minél nagyobb volumenben folytatjuk ugyanazt a tevékenységet, annál olcsóbb lesz majd idővel. Itt lép a képbe a kiszervezett logisztika, ami egy bizonyos méret elérése után kötelező is, hiszen akár 20-50%-kos költségmegtakarítást is eredményezhet (az adott webshop raktározási és szállítási kiadásainak a tekintetében).

Ma már egy saját logisztikai központot felépíteni és üzemeltetni jelentős beruházási költségeket igényel(ne) és csak magas kihasználtság esetén térül meg az ára időben. A kiszervezés (vagyis a fulfillment) során a webáruház számára a beruházás költsége és kockázata nélkül vehet igénybe logisztikai szolgáltatásokat, míg a bérraktározó e-kereskedő partnereivel tudja biztosítani a befektetése megtérülését és a kihasználtságot és a folyamatos technológiai fejlesztéseket is.

A kiszervezett logisztika természetesen lehet részleges is, ilyen megoldást sokan használnak, ha a házhoz szállításra gondolunk, hiszen egy a piacon szűz saját flottával manapság az energiaválság kellős közepette botor ötlet lenne elindulni hazánkban is. De már a covid idején sem volt divat, hogy a webáruházak ne valamelyik neves és megbízható futárcéggel intézték volna a kiszállítást vásárlóikhoz. A bérraktározás már kicsit bonyolultabb, de egyre többen vágnak bele az e-kereskedők közül is a fulfillmentbe, a logisztika teljes körű kiszervezésébe. Ami az árukészlet tárolását, a beérkező rendelések feldolgozását és kezelését, a komissiózást (árugyűjtést) és a csomagolást, de a visszárukezelést és a már említett kiszállítást is jelenti.

 

A kiszervezés előnye, hogy a raktári árukészlet nyilvántartásáért és épségéért a külsős partner lesz már a felelős (Fotó: Unsplash)

 

Mindent a vásárlókért és a sikeres üzletmenetért

A logisztika kiszervezése előbb vagy utóbb minden kereskedőt elér egy bizonyos méret felett, hiszen a növekedésének gátját egy idő után el fogja érni. Így a tárolás helyigényei, a logisztikára szánt idő, a túlságosan magas önköltségek egy-egy rendelésre fogja majd arra a felismerésre késztetni, logisztikai külső partnert kell keresnie. A kiszervezés előnye lesz, hogy a raktári árukészlet nyilvántartásáért és épségéért a külsős cég lesz már a felelős, így naprakészen és folyamatosan kaphatja meg a készletnyilvántartásokat. Mentesül már a Damoklész-kardjaként fenyegető leltározásoktól, partnere pontos adatai alapján tud majd így a jövőbeli beszerzésekről is dönteni.

A kiszervezett logisztika sokkal gyorsabb lesz, a termékek kigyűjtése kevesebb hibával és a legújabb technológiákkal történik, a csomagolásról és a futároknak való átadásról már nem is beszélve. Ez a gyorsaság a webáruházunk üzemeltetésében is markáns időmegtakarításként jelentkezik, hiszen más munkafolyamatokra lehet összpontosítani a külsős logisztikának hála. A legfőbb előny viszont az adott cég munkamenetében fog jelentkezni, több idő marad a marketingre, a számlázásra és a sokak által utált keresőoptimalizálásra (SEO), de az ügyfélkapcsolatokat is: végre finomíthatjuk és javíthatjuk azt vásárlóink nagy örömére.

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!