Félreértés ne essék, nem lesz kevesebb reklám a platformon. De nem szűnik meg a videóközi (mid-roll) reklámozás gyakorlata sem.
Mi változik májustól?
Egy, a Google blogján közölt posztból kiderül, 2025 májusától fontos változások érkeznek a YT reklámozási gyakorlatában. Ezek mind a felhasználókat és a tartalomkészítőket egyaránt érintik. Előbbiek kevesebbet bosszankodnak majd, utóbbiak jobban kereshetnek.
Egyrészt a YT javítja a mid-roll hirdetések minőségét, másrészt a régebbi (vagyis a 2025. február 24. előtti közzétett) videókat a közbeékelt reklámok elhelyezésével. A YouTube trükkje, hogy a reklámokat a videók természetes szüneteihez, töréspontjaihoz igazítja majd. Tehát, ha egy jelenetnél a képernyő elsötétül, a hang elhalkul, jön a mid-roll hirdetés.
A platform üzemeltetői a fejlesztéstől azt várják, hogy a hirdetések nem lesznek olyan bosszantók, mint mikor egy hirdetés egy mondatot vagy zenét szakít félbe. Ettől persze kevesebb kapcsolják majd le a videómegosztót.
A tartalomkészítőknek ezentúl lehetőségük lesz manuálisan is igazítani a reklámok helyét. A felhasználói interfészen a rendszer is figyelmezteti majd őket arra, ha egy hirdetést zavaró helyre akarnak elhelyezni. Azok, akik eleve is az automatizált hirdetés-elhelyezést használják, semmi teendőjük nem lesz ezzel, a rendszer gondoskodik a felhasználóbarát mid-roll pozicionálásról.
Kiegyensúlyozott reklámélmény
Akik ragaszkodnak a manuális hirdetés-elhelyezéshez, persze át kell gondolniuk, hogy megéri-e felbosszantani a felhasználókat, vagy érdemes lehet áttérniük a simulékonyabb, nézőbarát metódusra.
A tartalomkészítőket persze a reklámelhelyezésre alkalmas töréspontok automatikus azonosításával is segíti a rendszer. Mindez pedig kiegyensúlyozottabb reklámélményt jelent majd, ami azt eredményezheti, hogy a nézők is ritkábban kapcsolják majd le a videókat – legalábbis a hirdetések miatt.
(Kép: unsplash.com/Libby Penner)