Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Berobbant Magyarországra Kelet-Európa legnagyobb webáruháza

MEGOSZTÁS

A webáruház, amely a legnagyobb európai hátterű online piactérként ismert, eddig is jelentős szereplője volt a régiós e-kereskedelemnek. Mostani belépése várhatóan komoly hatással lesz a magyar e-kereskedőkre, akik az utóbbi időben sok kihívással néztek így is szembe.

Október 1-jén elindult az Allegro.hu webáruház, a lengyel e-kereskedelmi óriás magyar verziója. De mi az az Allegro?

A lengyel Allegro már 25 éve van piacon, ez idő alatt Közép-Kelet-Európa legnagyobb e-kereskedőjévé nőtte ki magát. Havi közel 194 millió látogatóval büszkélkedhet. Mára több mint 140 000 vállalat kínálja rajta keresztül a termékeit, amelyeket az Allegro saját kínálatával egészít ki. A cég működése alatt a vásárlók a legkülönfélébb termékekhez férhetnek hozzá, legyen szó elektronikáról, divatról vagy élelmiszerről.

Az webáruház egyébként kezdetben aukciós platformként indult, ahol magánszemélyek árulták a már nem kellő vagy megunt dolgaikat. Szűk három évtized alatt azonban nagyot fordult a kocka, az aukciós piactérből Lengyelország első számú webáruháza lett, az Allegro nem titkolt célja pedig, hogy a magyar piacon is hasonló pozíciót érjen el.

Az Allegro magyarországi bevezetésével a Mall.hu – amely 2022 óta az Allegro márka része – önálló áruházzá válik az Allegro.hu platformon belül.

Mi lesz a magyar e-kereskedelemmel és webáruházakkal?

A cég belépése komoly kihívások elé állítja a már létező hazai szereplőket, mint például az eMAG, a Vatera vagy a TeszVesz. Az Allegro.hu platformján több millió termék és több ezer ellenőrzött eladó várja a vásárlókat, ami jelentősen növelheti a konkurenciát. A magyar e-kereskedelmi piacon a nagyobb vállalatok a nemzetközi szereplőkkel folytatott versenyben eddig is pánikhangulatról számoltak be, ám a helyzet most még inkább kiéleződhet.

A statisztikák azt mutatják, hogy a magyar e-kereskedelem növekedése az utóbbi években két számjegyű volt, és a várakozások szerint ez a tendencia folytatódni fog. Az Allegro érkezése várhatóan felgyorsítja ezt a folyamatot, mivel a cég nemcsak a vásárlók számát növeli, hanem az online kereskedőknek is új lehetőségeket teremt a piacon.

A Mall.hu önálló áruházzá válik az Allegro.hu platformon belül

Az új belépő különlegessége

Az Allegro.hu különböző szolgáltatásokat kínál, amelyek révén a vásárlási élményt igyekszik fokozni. Az Allegro Protect, az árgaranciás kampányok és az Allegro Smart! előfizetéses szolgáltatás mind-mind célja, hogy biztonságosabb és kényelmesebb vásárlást biztosítson.

Az új platform nagy hangsúlyt fektet a hazai e-kereskedők támogatására is, lehetőséget adva számukra, hogy online jelenlétüket bővítsék.

Az webáruház átfogó kínálata mellett az Express One-nal együttműködve házhoz szállítást, csomagautomatás megoldásokat és átvételi pontokat is kínál, így a vásárlók számára rugalmas lehetőségeket biztosít.

Mit hoz a holnap?

A webshop magyarországi elindulása nemcsak a magyar, hanem a régiós e-kereskedelmet is átrendezheti. Az e-kereskedelmi statisztikák és a gyorsan változó piaci környezet azt mutatják, hogy a jövőben a nemzetközi szereplők, így az Allegro, komoly befolyással lesznek a hazai online vásárlási szokásokra.

Az Allegro megjelenése új korszakot jelenthet az online kereskedelemben, de az idő fogja eldönteni, hogy melyik webáruház dominálja majd a magyar piacot.

 

(Kiemelt kép: needpix)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!