Október 1-jén elindult az Allegro.hu webáruház, a lengyel e-kereskedelmi óriás magyar verziója. De mi az az Allegro?
A lengyel Allegro már 25 éve van piacon, ez idő alatt Közép-Kelet-Európa legnagyobb e-kereskedőjévé nőtte ki magát. Havi közel 194 millió látogatóval büszkélkedhet. Mára több mint 140 000 vállalat kínálja rajta keresztül a termékeit, amelyeket az Allegro saját kínálatával egészít ki. A cég működése alatt a vásárlók a legkülönfélébb termékekhez férhetnek hozzá, legyen szó elektronikáról, divatról vagy élelmiszerről.
Az webáruház egyébként kezdetben aukciós platformként indult, ahol magánszemélyek árulták a már nem kellő vagy megunt dolgaikat. Szűk három évtized alatt azonban nagyot fordult a kocka, az aukciós piactérből Lengyelország első számú webáruháza lett, az Allegro nem titkolt célja pedig, hogy a magyar piacon is hasonló pozíciót érjen el.
Az Allegro magyarországi bevezetésével a Mall.hu – amely 2022 óta az Allegro márka része – önálló áruházzá válik az Allegro.hu platformon belül.
Mi lesz a magyar e-kereskedelemmel és webáruházakkal?
A cég belépése komoly kihívások elé állítja a már létező hazai szereplőket, mint például az eMAG, a Vatera vagy a TeszVesz. Az Allegro.hu platformján több millió termék és több ezer ellenőrzött eladó várja a vásárlókat, ami jelentősen növelheti a konkurenciát. A magyar e-kereskedelmi piacon a nagyobb vállalatok a nemzetközi szereplőkkel folytatott versenyben eddig is pánikhangulatról számoltak be, ám a helyzet most még inkább kiéleződhet.
A statisztikák azt mutatják, hogy a magyar e-kereskedelem növekedése az utóbbi években két számjegyű volt, és a várakozások szerint ez a tendencia folytatódni fog. Az Allegro érkezése várhatóan felgyorsítja ezt a folyamatot, mivel a cég nemcsak a vásárlók számát növeli, hanem az online kereskedőknek is új lehetőségeket teremt a piacon.
Az új belépő különlegessége
Az Allegro.hu különböző szolgáltatásokat kínál, amelyek révén a vásárlási élményt igyekszik fokozni. Az Allegro Protect, az árgaranciás kampányok és az Allegro Smart! előfizetéses szolgáltatás mind-mind célja, hogy biztonságosabb és kényelmesebb vásárlást biztosítson.
Az új platform nagy hangsúlyt fektet a hazai e-kereskedők támogatására is, lehetőséget adva számukra, hogy online jelenlétüket bővítsék.
Az webáruház átfogó kínálata mellett az Express One-nal együttműködve házhoz szállítást, csomagautomatás megoldásokat és átvételi pontokat is kínál, így a vásárlók számára rugalmas lehetőségeket biztosít.
Mit hoz a holnap?
A webshop magyarországi elindulása nemcsak a magyar, hanem a régiós e-kereskedelmet is átrendezheti. Az e-kereskedelmi statisztikák és a gyorsan változó piaci környezet azt mutatják, hogy a jövőben a nemzetközi szereplők, így az Allegro, komoly befolyással lesznek a hazai online vásárlási szokásokra.
Az Allegro megjelenése új korszakot jelenthet az online kereskedelemben, de az idő fogja eldönteni, hogy melyik webáruház dominálja majd a magyar piacot.
(Kiemelt kép: needpix)