Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Hamis MNB ügyfél-elégedettségi kérdőívvel támadnak a kibercsalók

MEGOSZTÁS

Új kibercsalási módszert azonosított a Magyar Nemzeti Bank (MNB), ennek során a bűnözők a jegybank nevében hamis ügyfél-elégedettségi kérdőívet töltetnek ki telefonon az ügyfelekkel, megtudakolva bankjuk nevét és e-mailes elérhetőségüket. Ezt követően immár a bank nevében jelentkezve a csalók telefonon vagy internetes kémprogramok letöltetése révén szerzik meg az érintett fogyasztók bizalmas banki azonosítóit és lopják el pénzüket - közölte az MNB csütörtökön, hangsúlyozva, hogy az MNB nem végez semmiféle ügyfél-elégedettségi kérdőíves felmérést az ügyfelek között.

Az MNB feljelentést tesz az újabb kibercsalók ellen és minden kommunikációs csatornán figyelmezteti a lakosságot.

A jegybank közölte: új kibercsalási módszerről értesültek az elmúlt napokban. Az MNB nevében keresték meg telefonon az ügyfeleket, azt állítva, hogy a hazai bankokra vonatkozó ügyfél-elégedettségi kérdőíves felmérést végeznek. A beszélgetés során az adott ügyfelektől megtudakolták azok számlavezető hitelintézeteinek nevét, illetve rögzítették e-mailes elérhetőségüket is.

Az állítólagos “felmérés” után az érintett ügyfelek egy része olyan adathalász e-mailt kapott az MNB nevében, amelynek mellékelt hivatkozását (linkjét) megnyitva a csalók számára számítógépéhez távoli hozzáférést biztosító alkalmazás (ez lehet AnyDesk vagy egyéb program is) töltődött le.

Más ügyfeleket saját bankjuk nevében hívtak fel a kiberbűnözők, és – a korábban megismert csalási mintázattal azonos módon – arról értesítették, hogy gyanús tranzakciókat látnak bankszámláján. A csalók ezekre hivatkozva és “banki segítséget” ajánlva próbálták megtudni az adott fogyasztók bizalmas banki azonosítóit, belépési jelszavait.

Felhívták a figyelmet, hogy az MNB nem végez semmiféle ügyfél-elégedettségi kérdőíves felmérést az ügyfelek között, a kiberbűnözők a jegybank nevének ismertségével élnek vissza.

A kereskedelmi bankok soha semmilyen kommunikációs csatornán (sem telefonon, sem e-mailben vagy sms-ben) nem kérik el az ügyfelek bizalmas azonosítóit. Valamint nem töltetnek le azok gépére “vírusírtó” alkalmazásokat, vagyis a valóságban kémprogramokat. Az MNB folyamatosan tájékoztatja a nyilvánosságot honlapja Pénzügyi Navigátor oldalán, illetve a Kiberpajzs.hu oldalain a kibercsalások típusairól, jellemzőiről.

 

(Kép: pixabay)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!