Új szabadalommal állt elő a General Motors: automatikus, tetőbe integrált, LED-világítású ponyvatetőkkel szerelné fel bizonyos modelljeit, amelyek zord időjárási körülmények között védenék a ki- és beszállókat. Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala által bejegyzett kérelem szerint a ponyvatető vezérlője szenzoroknak köszönhetően tudná irányítani az eszközt.
Világít és véd
Műholdas navigáció érzékelné az aktuális parkolóhelyet és az ottani időjárást, és ezeknek megfelelően lenne szükség a tetőre. Így elkerülhető, hogy például mélygarázsban is használatba kerüljenek. A szenzorok szintén továbbítanák, hogy melyik ajtóhoz közeledik az ember, és csak azon az oldalon aktíválódna az eszköz.
Szoros parkolásnál nem biztos, hogy elfér a ponyvatető, ezért a GM autókba már telepített térhatású kamerarendszerek segítségével az automatika leméri, hogy van-e elég hely. A kamerarendszer egyébként a parkolás megkönnyítésére szolgál, ennek alapján más már létező, vezetést segítő fedélzeti érzékelők, például az ultrahangos érzékelők és a lidar szenzor szintén használhatók a ponyvatető kioldórendszerhez.
A közösségi média tanulsága szerint nem mindenki biztos benne, hogy a már létező szenzorok valóban ennyire sokoldalúak. Számos vélemény inkább az adott termékhez fejlesztett szenzorokat részesíti előnyben.
Lassít és zöldít
A Pirelli például így tett a Bosch menetstabilizáló rendszeréhez fejlesztett gumijaival, amelyekben speciális szenzorok találhatók és ezek közvetlenül továbbíthatják az adatokat a jármű fedélzeti számítógépére. Az intelligens abroncsok a cégek szerint nagyobb biztonságot, kényelmet és fenntarthatóságot, valamint jobb menetdinamikát biztosítanak.
A koncepciót már kísérleti jelleggel beépítették a Pagani Utopia Roadsterbe, amely a Pirelli P Zero Trofeo RS speciális változatával fut. A beágyazott érzékelők közvetlen kapcsolatban vannak az ABS és kipörgésgátló rendszerekkel, így a szakértők szerint könnyebben zabolázható meg az Utopia ikerturbós 6,0 literes V-12-es motorja, amely alapesetben 852 lóerőt tud.
A hajtásláncok megváltozásával és zöldülésével a gumik kerülnek egyre inkább előtérbe, mint szennyező ágensek. A cégeknek a zöld átállás miatt egyre inkább gondolniuk kell környezeti lábnyomuk csökkentésére, így előremutató lehet a Pirelli fejlesztése, hogy szoftver vezérli a funkciókat a különböző útviszonyoknak megfelelően. Ugyanakkor a vállalat is elismeri, hogy még bőven szükség van a technológia finomhangolására.