A Google nemrégiben elérhetővé tette saját, Gemini AI chatbotját a Gmail webes verziójában. Az AI asszisztens minden felmerülő kérdésre válaszol, ami a postaláda tartalmával kapcsolatos. Ez igen hasznos lehet egy végtelennek tűnő levélfolyam pontos tartalmának visszakeresésekor.
Ez a szuper Q&A funkció érkezik meg az Android operációs rendszert futtató mobilokra, és hamarosan iOS-re is jön. Persze, mint minden AI eszköznél, itt sem árt a józan ész mentén ellenőrizni, hogy a Gemini nem hallucinál-e a keresési eredmény feldobásakor.
Az új funkció remek lehetőséget kínál arra, hogy gyorsabban és hatékonyabban kezeljük a bejövő üzeneteinket. Különösen akkor, ha azok nagy számban érkeznek. A Gmail Q&A segítségével könnyedén megtalálhatjuk a fontos információkat és áttekinthetjük a levelezésünket anélkül, hogy hosszasan böngésznénk az üzenetek között.
Azt viszont jó tudni, hogy a Gmail Q&A eszköze nem érhető el minden felhasználó számára. Szükség van hozzá egy Google One AI Premium előfizetésre, vagy Google Workspace csomagra, amely tartalmazza a Gemini Business, Enterprise, Education vagy Education Premium kiegészítőket.
A Gmail Q&A mobilos változata csütörtöktől kezd megjelenni, és a Google szerint akár 15 napig is eltarthat, amíg mindenki számára elérhetővé válik.