Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Megrogyott az Apple Pay, duplán von le pénzt a magyar számlákról

MEGOSZTÁS

Megduplázott Apple-tranzakciók kezelésén dolgoznak a bankok az MNB és a kártyatársaságok együttműködésével - közölte a Magyar Bankszövetség kedden az MTI-vel.

A közlemény szerint szeptember 30-án éjszaka az Apple alkalmazásboltja (Apple Store) technikai hibából eredően megismételte olyan tételek foglalását, amelyeket korábban már befoglaltak, de pénzügyileg nem rendeztek. Az Apple Pay duplán foglalt be tételeket.

Azaz az Apple fennálló előfizetések aktuális havi tételeinek beszedését egyes esetekben duplán kezdeményezte. A technológiai hiba az információk szerint nemzetközi probléma, mintegy 20 ország kártyabirtokosait érinti.

Az érintett magyar kártyabirtokosok ennek kapcsán találkozhatnak fennálló előfizetéseikhez kapcsolódóan átmenetileg duplán befoglalt tételekkel. Ezek pénzügyi rendezése azonban egyszer sem történt meg.

A magyar bankok a nyári Apple Pay technológiai hiba esetének tapasztalatait is beépítve – az MNB-vel szoros együttműködésben – nyomon követik a tételeket, és ellenőrzik, hogy tényleges terhelés – az Apple tájékoztatásával összhangban – csak egyszer történjen meg a számlán.

Néhány nap múlva ügyfélként is javasolt ellenőrizni a számlatörténetben a fennálló szerződés szerinti összeg pontos teljesítését. Ha bármely eltérést tapasztalnak, jelezzék majd ezt a bank ügyfélszolgálatán.

A jegybank arról tájékoztatott, hogy értesült az Apple-lel kapcsolatos ismételt fizetési problémákról. Az MNB ennek nyomán haladéktalanul felvette a kapcsolatot a pénzforgalmi szolgáltatókkal és intézkedéseket kezdeményezett az ügyfelek védelmére. A jegybank szorosan együttműködik e tevékenység során a vele állandó munkakapcsolatban lévő Magyar Bankszövetséggel

– írták.

Az MNB közlése szerint az elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérően jóval kevesebb ügyfelet érint a fennakadás.

Az Apple korábban, június 26-án egy technikai hiba miatt jelentős számú magyar ügyfélnél indított jóvá nem hagyott kártyás fizetést. A jegybank akkor azt közölte: összesen 780 ezer tranzakció történt mintegy 2 milliárd forint értékben.

Az MNB az incidens bekövetkezésének pillanatától szorosan nyomon követte az eseményeket. Folyamatosan kapcsolatot tartott a hazai bankszektorral, a kártyatársaságok és az Apple képviselőivel.

Július 2-ra a legtöbb érintett Apple-ügyfél visszakapta azt a jogosulatlanul terhelt összeget, amelyet a technikai hiba miatt emeltek le a számlájáról.

 

(Kép: Flickr/Public Domain Work)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!