Az Online Nation címmel megjelent jelentés éles kontrasztot mutat a férfiak és nők online szokásaiban. A nők minden felnőtt korcsoportban és mindenfajta eszközön minimum 33 perccel többet töltenek az interneten naponta, mint a férfiak. A 18 és 24 év közöttiek átlagosan egy órával hosszabban interneteznek.
A testképzavarokat okozó tartalmak nem tűntek el
Bár Frances Haugen már évekkel ezelőtt jelezte, hogy az Instagram rossz a hatással van a tinédzserekre, mivel testképzavarokat okoz az algoritmus által mutatott tartalom. Majd ezek után a Facebook elvileg változtatásokat hajtott végre.
A brit felmérés szerint a nők és lányok nagyobb valószínűséggel találkoznak olyan tartalmakkal, amelyek egészségtelen táplálkozást vagy túlzott testmozgást hirdetnek, vagy egyéb módon kapcsolódnak a testképhez. (Az igazsághoz tartozik, hogy a felmérés természetesen nemcsak a Meta márkáit vette górcső alá.)
Az online szokások alapján a férfiak nagyobb valószínűséggel használnak generatív mesterséges intelligencia eszközöket vagy keresnek fel pornográf oldalakat. Ezzel szemben a nők egészségügyi és támogató oldalakat keresnek inkább. A férfiak könnyebben találkoznak félretájékoztatással, csalással vagy csalással és gyűlöletkeltő tartalmakkal. Azonban a nők aggódnak jobban a szexuális vagy pornográf tartalom, az online nőgyűlölet és az erőszakos tartalom miatt.
A tanulmány nem tér ki arra, hogy a hírek vagy az egyéb oldalaknak köszönhetően, de a nőket jobban foglalkoztatják az olyan kérdések, mint az online szélsőségesség, az emberkereskedelem, az öngyilkosságok és a gyűlöletkeltő vagy sértő tartalmak. Egyes kommentek szerint ez annak köszönhető, hogy a férfiak gyakrabban találkoznak hasonló esetekkel, ezáltal immunisabbá válnak.
Előretör a Reddit
További érdekesség, hogy a tanulmány megállapította: a Reddit népszerűsége ugrásszerűen megnőtt. Már bőven lehagyta az X-et, a korábban Twittert a legnépszerűbb közösségi médiaalkalmazások listáján. Az egy platformon eltöltött egy hónap alatt napok mennyisége alapján a briteknél YouTube a legnépszerűbb, ezt követi a Facebook és a hozzá kapcsolódó Messenger alkalmazás, az Instagram, a TikTok és a Reddit. Így az X már kiszorult a top ötből.
Amikor Elon Musk átvette a Twittert, számos közösségi platform felfutott, mivel sokan nem értenek egyet a Musk által bevezetett közösségi szabályokkal. Úgy tűnik, a Reddit az egyik legnagyobb nyertese a változásoknak.