ICT Global: Az elmúlt 25 év során mik voltak a cég legmeghatározóbb mérföldkövei?
Gertner Roland: Amikor maréknyi szakértőként elindultunk, nem volt vállalatépítési tapasztalatunk, így az első 5-8 év organikus fejlődéssel telt. Utána jött el a specializáció ideje: kialakítottuk a HR-, a sales és a vezetési funkciókat, majd 15 év után már tudatos üzletfejlesztéssel építettük fel a jövő szolgáltatásait. „Húszévesen” váltottunk struktúrát: középvállalati folyamatok, szervezet, skálázhatóság. Tavaly cégcsoporttá alakultunk, megnyitva az utat a nemzetközi piacok felé – most pedig azon dolgozunk, hogyan tudjuk átadni a cég irányítását a következő generációnak.

ICT Global: A cég filozófiája szerint „két lépéssel a piac előtt” járnak. Hogyan sikerül ezt a gyakorlatban megvalósítaniuk?
G.R.: Mindig olyan technológiák és termékek iránt kutatunk, amelyek még gyerekcipőben járnak. Ilyen volt 20 éve a Terradata, 10 éve a Salesforce vagy éppen a big data területe. Emellett tudatos üzletfejlesztést folytatunk, dedikált erőforrással. Az inkubációs tevékenységünk révén proaktívan azonosítjuk a legújabb trendeket, és mire az ügyfélnél problémaként jelentkezne egy kihívás, mi már kész megoldással állunk elő. Ezért mondjuk: „Make the most of IT” – a legtöbbet hozzuk ki az informatikából.
ICT Global: Mely projektekre a legbüszkébbek?
G.R.: A Mol Campus okosirodai megoldásai például azért fontosak számunkra, mert a jövő zöld-, fenntartható épületeinek digitális működését segítjük. Az irodaház több mint 900 eszköz digitális ikerpárját figyeli, és a tanultak alapján optimalizálja például a hűtést vagy a világítást, csökkentve a karbonlábnyomot. Emellett az E.ON értékesítéstámogató CRM-rendszere vagy a GE Healthcare egészségügyi fejlesztései is kiemelt projektünk, csakúgy, mint egy nemzetközi gyógyszeripari ügyfél MI-alapú predikciós megoldása, amely 100 ezer termék adatait elemzi 18 országban. Ezek nemcsak hatékonyabbá, hanem versenyképesebbé is teszik ügyfeleinket.
ICT Global: Mi a legfontosabb vezetői tanulság, amit az elmúlt évek hoztak?
G.R.: Az, hogy merjünk változni és felvállalni a szükséges kockázatokat. Az IT az egyik leggyorsabban változó iparág – aki nem fejlődik, az eltűnik. Emellett a fiatal generáció bevonása is kulcsfontosságú: a kollégáink fele 40 év alatti, ez segít frissen tartani a gondolkodásunkat.
Cégalapítóként pedig az egyik legfontosabb tanulság, hogy ha sok tulajdonosa van egy vállalatnak, az elejétől fogva világos szabályokkal kell meghatározni az együttműködés dinamikáját. Ellenkező esetben rengeteg feszültség forrása lehet.
ICT Global: Az IT Fest is a nevükhöz kötődik. Mit jelent ez a cég számára?
G.R.: Az IT Fest mára az egyik legfontosabb hazai üzleti-technológiai eseménnyé nőtte ki magát. Nemcsak szervezők és ötletgazdák vagyunk, hanem aktív tartalomformálók is. Igyekszünk minden évben olyan programot összeállítani, ami nemcsak inspiráló, hanem gyakorlati értéket is nyújt a résztvevőknek. Évről évre a legaktuálisabb témákra reflektál, és a szakma elismert gondolkodóit, véleményformálóit vonultatja fel előadóként vagy panelbeszélgetések résztvevőjeként. Így természetesen az idei témák között ott van az MI gyakorlati hatása, az adatokba vetett bizalom kérdése és az üzlettechnológia kapcsolatának jövője.
Az a célunk, hogy mindig aktuális, inspiráló és gyakorlati értéket nyújtó programokat kínáljunk, amelyek segítik a résztvevőket a technológia és üzlet hatékony összekapcsolásában.