Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

One Solutions: integrált nagyvállalati ICT- és telekommunikációs szolgáltatások egy kézből

MEGOSZTÁS

Január 1-jén a magyar telekommunikációs iparág mérföldkőhöz érkezett: a hazai piac meghatározó vállalatainak egyesülésével megalakult a One Magyarország, valamint annak dedikált B2B-üzletága, a One Solutions.

Az immár egy éve zajló transzformáció nem csupán méreteiben példaértékű, hanem szolgáltatás portfóliójában is újdonságokat kínál. A mérföldkövekről, az egységes szolgáltatásokban rejlő lehetőségekről, az Antenna Hungária, a Digi, az Invitech és a Vodafone Business összeolvadásával „megörökölt” 15 ezer nagy- és középvállalati ügyfél kiszolgálásának sajátosságairól, valamint a piaci fogadtatásról Marton Lászlóval, a One Magyarország vezérigazgató-helyettesével és a One Solutions vállalati üzletág vezetőjével beszélgettünk.

Egy ilyen mértékű átalakulás számos kérdést vethet fel az üzleti partnerek, valamint a vállalati és lakossági ügyfelek körében. Alapvetően formálhatja át a hazai piac működését is. A négy vállalat szakértelmének és technológiai hátterének egyesítése, összehangolása lehetőséget teremt arra, hogy a One Solutions egyedülálló értéket nyújtson a közép- és nagyvállalatok számára.

Integrált ICT- és telekommunikációs szolgáltatások egy kézből

„A hazai és a nemzetközi technológiai piacon ritkaságnak számít, hogy nem egy, nem kettő, hanem négy telekommunikációs és ICT-vállalat egyesül, ezért van nagy jelentősége az elmúlt egy évben a transzformációs folyamat során elért eredményeinknek”

– fogalmazott Marton László.

Az Antenna Hungária, a Digi, az Invitech és a Vodafone kereskedelmi szolgáltatásainak integrációjával létrejött One Magyarország lakossági szolgáltatásai több millió háztartásba jutnak el, ezért a piaci igények magas színvonalú kiszolgálása érdekében elengedhetetlen volt a vállalati szolgáltatások megkülönböztetése.

A One Magyarország lakossági üzletága szolgálja ki a lakossági ügyfelek mellett a mikro- és kisvállalkozások igényeit. A One Solutions üzletág pedig összefogja a mintegy 15 ezer közép- és nagyvállalati ügyfelet, benne kiemelt közintézményeket is, valamint a fent említett négy cég összehangolt üzleti megoldásait és szolgáltatásait kínálja. „A vállalati ügyfelek esetén egy rendkívül fókuszált piacról beszélhetünk, hiszen ezen ügyfélkör dedikált, üzleti igényekre formálható, innovatív megoldásokat vár el, legyen szó telekommunikációs vagy ICT-szolgáltatásokról” – tette hozzá.

Testreszabott megoldások minden iparág számára

„A legkülönbözőbb iparágakból – logisztikai, pénzügyi, kereskedelmi, ipari vagy gyártási szektorból – érkező vállalati ügyfelek számára a hozzájuk leginkább illő technológiai megoldások jelentenek valódi értéket. Az optimális szolgáltatások kialakításának érdekében elengedhetetlen az adott iparág és környezet alapos ismerete, valamint működésének és folyamatainak megértése, hiszen a digitalizációs megoldások így tudják valóban kiszolgálni a cégek üzleti folyamatait és hatékony működését.

Az egyesített vállalatok közötti szinergiáknak köszönhetően a szolgáltatásportfóliónk rendkívül széles körű. A Vodafone erősségei, mint például a mobilkommunikációhoz kapcsolódó innovatív IoT- és privát 5G-megoldások, kiválóan kiegészülnek az Invitech vezetékes infrastruktúrájával, a felhőalapú IT-, IT-biztonsági és irodai IT-szolgáltatásokkal, illetve mindezek az Antenna Hungária hagyományos, államigazgatási fókuszú megoldásaival együtt tovább növelik a lehetőségeinket. Így egy rendkívül rugalmas és moduláris szolgáltatási struktúrát kínálunk a különböző iparágak szereplőinek, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára leginkább megfelelő megoldások összeállítását”

– mondta Marton László.

A One Solutions vezetője a teljes körű szolgáltatási portfólióra utalva példaként említi a vállalati infrastruktúrát, a felhőalapú és kiberbiztonsági megoldásokat.

„Az ügyfelek számára a legnagyobb befektetést az üzleti folyamatokhoz jól illeszkedő, rugalmas és skálázható infrastruktúra-megoldások jelentik. A piaci környezet és így az ügyfelek igényei gyors ütemben változnak, és ebben a változó, gyors reagálást megkívánó környezetben a havi díjas és felhőalapú megoldások rendkívül népszerűek” – emelte ki.

Marton László

„Az egyes szolgáltatásaink kombinálják a privát felhőt a publikus felhőszolgáltatók megoldásaival. Mindezekre építve olyan hibrid megoldásokat hoztunk létre, amelyek a szerver-, tárhely- és hálózati szolgáltatások mellett széles körű szolgáltatáselemeket kínálnak az adatbiztonság, a konténerizáció és az adatbázis-megoldások területén.”

„A piaci pozíciónkat is erősíti, hogy az elsők között vezettük be a 7/24 órás SOC (Security Operation Center)-szolgáltatást és a DDoS elleni védelmi megoldásokat, valamint saját, Magyarországon működő adatközpontunk van.”

A One Solutions a kiberbiztonság területén kiemelten kezeli a cégek támogatását a szabályozási megfelelőség kapcsán. A vállalat szolgáltatási oldalon időben felkészült az európai uniós rendeletek és irányelvek, mint a DORA és a NIS2 teljesítésével kapcsolatban. Így mind tanácsadói, mind szolgáltatói szinten hatékony és szakszerű megoldásokat nyújt a szabályozási kötelezettségek teljesítéséhez.

Noha cégünk elsősorban a közép- és nagyvállalati szektor kiszolgálására össz-
pontosít, azokat is megszólítja, amelyek méretük vagy árbevételük alapján nem sorolhatók ebbe a szegmensbe, azonban értéknövelt szolgáltatásaik szempontjából kiemelkedő a jelentőségük.

Skálázhatóság és innováció mint a siker kulcsa

A havi díjas telekommunikációs és ICT-szolgáltatásokat ötvöző, szinte korlátlanul variálható portfólió egyik kiemelkedő előnye a skálázhatóság. A vállalatok mindig pontosan annyi erőforrást vehetnek igénybe, amikor és amennyire az optimális működésükhöz szükségük van, és minden termék, illetve szolgáltatás alapját az innováció képezi.

„Bár nem kutatólaboratóriumként működünk, szolgáltatásaink valódi értéke abban rejlik, hogy folyamatos fejlesztésekkel biztosítjuk azok magas minőségét és a méretezhetőséget. Az innovációra ott összpontosítunk, ahol arra szükség van, legyen szó alapvető szolgáltatásokról – mint például a mobil- vagy vezetékes internet –, vagy éppen a legújabb technológiák alkalmazásáról. Elképzelhető, hogy az ügyfél számára láthatatlan marad, de sok esetben a szolgáltatásaink hátterében analitikai, big data és MI-alapú rendszerek is működnek” – tette hozzá.

A technológia azonban a kollégák nélkül nem működhet hatékonyan. Az ügyfélközpontúság és a dedikált támogatás a legfontosabb vezérelvek közé tartozik. Legyen szó egy 150 fős cégről vagy egy több ezer alkalmazottat foglalkoztató nagyvállalatról, minden ügyfél személyre szabott és dedikált figyelemben részesül, hiszen ez a One Solutions működésének alapvető pillére.

A változásra a környezet is reagál

Egy ekkora átalakulást nem lehet észrevétlenül megvalósítani, ezért természetes, hogy az ügyfelek és a piac is reagálnak és visszajelzéseket adnak.

„Az arculat és a szolgáltatások egységesítése kedvező fogadtatásra talált az ügyfelek körében. Azonban ennél is fontosabb, hogy az üzletágunk alapját jelentő bizalom továbbra is fennmaradt. Hiszen hiába vonzó egy szolgáltatásportfólió vagy egy márka megjelenése, a végső döntéseket mégis az ember és ember közötti bizalom határozza meg. Azok a dedikált kollégák pedig, akik korábban is a vállalati ügyfelekkel dolgoztak, kiemelkedő szakmai tudással és elkötelezettséggel csatlakoztak ehhez az »együttműködéshez«” – mondta.

A piac fokozott figyelemmel kíséri az eseményeket: az egy kézből elérhető teljes körű szolgáltatási portfólió nagy érdeklődést váltott ki. Az iparágban a telekommunikációs szolgáltatók elmozdulása a havi díjas informatikai szolgáltatások irányába nem számít új jelenségnek; az elmúlt két évtized megmutatta, hogy azok, akik nem lépnek ebbe az irányba, jelentős hátrányba kerülhetnek.

„Már a márkanév megválasztása is arra predesztinál, hogy vezető szerepet szeretnénk elérni. Ami azonban valóban megkülönböztet minket a versenytársainktól, az a páratlanul széles szolgáltatási portfóliónk és az ügyfélközpontú hozzáállásunk. Legyen szó telekommunikációról, havi díjas ICT- és IT-szolgáltatásokról, minden területen átfogó, az ügyfélhez illő megoldásokat kínálunk. Ideértve a már említett kiberbiztonságot, az adatközponti megoldásokat, a privát 5G-hálózatokat, valamint a felhő- és adatalapú technológiákat” – emelte ki. 

„Segítjük és fogjuk a kezét a fejlődés során” – a digitalizáció felé vezető út

A One Solutions kulcsszerepet játszik a vállalatok digitális fejlődésében, hiszen a szolgáltatási portfólió számos olyan megoldást tartalmaz, amely jelentős mértékben támogatja ezt a folyamatot.

A digitális érettség jellemzően a cég méretétől és az iparágtól függ. Általánosságban elmondható, hogy a nagyvállalatok digitális fejlettsége hazánkban magas szinten van, a középvállalatok pedig az utóbbi időszakban indultak el erőteljesebben a fejlődés útján. Bizonyos iparágakban és cégeknél – mint például pénzintézetek, bankok, biztosítók, energetikai vállalatok, szolgáltatóipari szereplők vagy kiskereskedők – elengedhetetlen a legmagasabb szintű digitális fejlettség, hiszen ez iparági elvárás és követelmény. Ezzel szemben néhány szektor – mint az agrárium vagy az egészségügy – jelentős digitális robbanás előtt áll. Ebben már generációs kérdések is szerepet játszanak: a döntéshozók és döntés-előkészítők körében komoly átalakulás figyelhető meg, mivel a konzervatívabb IT-vezetők helyét egy technológiai szempontból nyitottabb korosztály veszi át”

– osztotta meg tapasztalatait Marton László.

„Minden adott ahhoz, hogy a digitalizáció tovább gyorsuljon Magyarországon. A One Solutions legfontosabb célja, hogy a négy vállalat örökségére és tapasztalatára alapozva hatékonyan és teljes körűen támogassuk ügyfeleinket a digitális fejlődés útján” – emelte ki.

A transzformáció mérföldkövei

2024 – harmonizáció

Az átalakulási folyamat első lépéseként az üzleti tevékenységeket, az ajánlatokat és az ügyfélkezelést harmonizálták. Ennek eredményeként a vállalati ügyfelek kombinált megoldásokat vehettek igénybe, például a Vodafone mobil- és az Invitech IT-biztonsági szolgáltatásainak ötvözésével. Ez a lépés megalapozta a későbbi egységes működést.

2024 közepétől – tudástranszfer és dedikált ügyfélkezelés fejlesztése

A szakmai tudástranszfer elindítása a vállalatok között. A mérnökök és az ügyfélmenedzserek átfogó képzéseken vettek részt annak érdekében, hogy megértsék a vállalati ügyfelek igényeit, megismerjék az új iparágakat, valamint azok szereplőinek elvárásait, üzleti folyamatait és sajátosságait. Ez a tudástranszfer kulcsfontosságú a személyre szabott figyelem biztosításában.

2024 vége – projektdefiníció és rendszerek integrációja

Több száz szervezeti alprojekt indult el, amelyek célja az IT-rendszerek, az ügyfélkiszolgálás, a kereskedelem és a cégjogi folyamatok harmonizálása volt. Ezek között szerepeltek cég- és munkajogi kérdések, valamint az egyesült vállalat szervezeti struktúrájának kialakítása. A One Magyarország 2024 végére a projektek felét sikeresen lezárta.

  1. január – márkaegyesítés és dedikált struktúra kialakítása

A One Solutions márkanév hivatalosan elindult. Bár az ügyfelek továbbra is különböző cégekkel kötnek szerződéseket (például Invitech vagy One Magyarország), az ügyfél-kommunikáció és a szolgáltatás már egységesen működik. Az ügyfelek dedikált kapcsolattartókat és mérnökcsapatot kapnak, amelyek személyre szabott megoldásokat kínálnak számukra.

2025 első fele – dedikált csapatok és kapacitásbővítés

Több mint 700 munkavállaló dolgozik a One Solutionsnél, a teljes körű szolgáltatásportfólióhoz (felhő, IT-biztonság, 5G- és IoT-technológiák, vezetékes internet) kiemelkedő ügyfélközpontú szemléletmód társul.

2025 második fele – cégjogi egyesülés

A transzformáció utolsó fázisaként a cégek jogilag is egységes vállalattá válnak. Az ügyfélkezelési és a belső folyamatok teljes mértékben a tulajdonosi elvárásoknak megfelelően harmonizálódnak.

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!