A közösségi munkavégzésre optimalizált digitális munkakörnyezet kialakításához mára több szempontot is figyelembe kell venni, így a professzionális AV-technológia mellett az IT-biztonság vagy az új trendek implementálása ugyanolyan fontos – nem beszélve a felhasználói élményről.
„Az LSK Hungária tavaly ünnepelte alapításának 30 éves jubileumát. Az elmúlt három évtizedben mindig ügyfélközpontú szemlélettel próbáltuk kiszolgálni az üzleti igényeket, azonban az utóbbi időszakban a fejlesztési stratégiánk egyik alappillérévé vált a Customer Demand-Driven Development (CDDD) irányelv, amikor az ügyfelektől érkező valós piaci visszajelzéseket építjük bele a szoftvereinkbe, valamint ezek alapján fejlesztjük tovább a hardvereszközeinket. Ebből pedig egy igazi win-win szituáció következik, mert képesek leszünk olyan komplex megoldások létrehozására, ahol a felhasználók észre sem veszik, hogy különféle technológiai eszközöket használnak, mert azok láthatatlanul támogatni fogják a mindennapi munkavégzést”
– mondta Leveli András.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a fejlesztések mindegy 35-40 százalékát már ügyfélvisszajelzések alapján valósítják meg. A valós problémákra készült fejlesztések pedig nemcsak a felhasználói élményt növelik, hanem erősítik az ügyfelek lojalitását is. „Gondoljunk csak bele, milyen érzés az, amikor egy ügyfél a saját ötletét megvalósult funkció formájában viszontlátja a következő frissítésben. Innentől kezdve maga is az alkotói folyamat részesévé válik, a sajátjaként tekint a termékre és emocionálisan is kötődni fog hozzá” – fejtette ki a szakember.
„Ezzel párhuzamosan az idén is folytatódnak az úgynevezett múltfejlesztések, amik rendkívül népszerűek a felhasználók körében. Ez azt jelenti, hogy a régmúlt mindenki által ismert gesztusait és rutinjait próbáljuk meg digitálisan transzformálni, és oly módon reprodukálni az ökoszisztémában, amely pontosan megegyezik a régi működéssel, illetve annak mozdulataival. Ilyen korábbi fejlesztés volt például a tenyérrel történő törlés, amelyet a 300 évvel ezelőtti falusi iskolában tanító pedagógus táblatörlő mozdulata inspirált. Továbbá ugyanígy született meg az iparági kompatibilitást biztosító LSK Ink digitális okostintaszoftverünk is, ami igazából a korábbi írásvetítő fólia modern megfelelője. De miért is kedvelik az ügyfelek ezeket a fejlesztéseket? Mert a korábbi rutinokat nem kell még egyszer megtanulni, azok azonnal és ösztönösen alkalmazhatók, így nincs szükség hosszadalmas felhasználói tréningekre”
– vélekedett a fejlesztési igazgató.
Az elmúlt fejlesztési időszak lezárásaként az idén januárban egy újabb mérföldkőhöz érkezett az LSK Hungária, hiszen hivatalosan is kiadta az LSK Collaboration Suite kollaborációs szoftver-ökoszisztéma legújabb, 25P3 verzióját, amely rengeteg újdonságot tartalmaz. Ráadásul a Life Long Licence (LLL) konstrukció keretében az összes meglévő ügyfél is térítésmentesen juthat hozzá a legújabb lehetőségekhez. Ez a szoftvercsomag is tartalmaz múltfejlesztést az öntapadós (post-it) jegyzetek beszúrása formájában.
„Az öntapadós jegyzetek beszúrása felhasználói igényként jelent meg először a fejlesztési ütemtervben, aztán a megbeszélések során éreztük, hogy ebből sokkal többet is ki lehet hozni. Ezért az alapkérésen felül további mellékszálakat kapott a fejlesztés, így került bele a digitális fehértábla-szoftverbe a vektorgrafikus képek kezelése, illetve a végtelen klónozás funkció. Ez utóbbi biztosítja azt, hogy pontosan ugyanazzal a mozdulattal lehet új post-it jegyzetet létrehozni, mint ahogy a jegyzettömbről tépünk le egy új jegyzetet”
– árulta el Leveli András.
A biztonsággal kapcsolatos ügyféligények is egyre nagyobb szerepet kapnak az LSK Hungária fejlesztési ütemtervében, így a legújabb szoftver kiadásában rögtön két fontos biztonsági funkció is helyet kapott. Az egyik ilyen a digitális fehértábla-állományok jelszóval való titkosítása, vagyis a megbeszélések végeredménye kizárólag a jelszó ismeretében nyitható meg újra. A másik idekapcsolódó fejlesztés a beépített e-mail-küldés. Ennek köszönhetően saját SMTP-szerverkapcsolat állítható be a digitális fehértábla-szoftverben, ami azt jelenti, hogy a megbeszélések végeredménye közvetlenül elküldhető lesz e-mailben a résztvevőknek előzetesen telepített e-mail-kliens szoftver nélkül.