„Az egyetlen módja annak, hogy igazán nagyszerű munkát végezz, ha szereted, amit csinálsz.” Steve Jobs mondása abszolút helytálló minden szakmában. Mikor ébredt rá, hogy a videózás az a munka, amit igazán szeret?
A történetem 2017-ben indult. Az idő tájt egy Ironman-versenyre készültem, a felkészülésről blogot vezettem és videókat is készítettem. Versenybeszámolók, edzések, GoPróval rögzített pályák – minden megtalálható volt a blogon, hiszen a felkészülés önmagában nagyon izgalmas és küzdelmes volt, amit szerettem volna megörökíteni. Ezekből a kisfilmekből jött az első videós megrendelés.
2017-ben váratlan felkérést kaptam az UTH-sportesemény rendezőjétől, hogy készítsem el az esemény filmjét. Ez sorsfordító pillanat lett.
Mi volt a videózás előtt?
Adatbázis-fejlesztőként dolgoztam 10 évig az IdomSoftban, és őszintén szólva nem terveztem szakmát váltani, de a felkérés után, 2018 áprilisában, még a forgatás előtt bejegyeztem az egyéni vállalkozást, onnantól kezdve pedig nem volt megállás. A sportvilág amúgy is beszippantott, így a futó- és triatlonvilágában kezdtem eseményfilmeket forgatni.
A mozgóképalkotás kicsit más műfaj, mint az adatrendszerezés és struktúrákban gondolkodás. Hol képződött át?
A mozgóképalkotás művészet, és komoly technikai tudás is kell hozzá, ezért a Lumiére filmiskolában elvégeztem a segédoperatőr szakot 2019-ben, ahol a technikai tudás mellett alaposan elmerültem a filmes gondolkodásmódban is.
Azért filmiskolát választottam videósként, mert az volt a vízióm, hogy a filmesekre jellemző szemléletmóddal és vizuális technikákkal szeretnék megjelenni a kis- és közepesvállalatok világában, hogy valami újat, valami mást tudjak nyújtani a kész anyagokban. Emiatt a filmes és videós körökben országosan ismert Láposi Dávidnál elvégeztem egy coloristtanfolyamot is.
Egy évvel később, 2020-ban döntöttem úgy, hogy a fókusz a rendezvényekről átkerül a céges videókészítésre. Pontosan tudtam, hogy mit akarok: termék- és szolgáltatásbemutató videókat, üzleti interjúkat (employer branding), testimoniál és toborzóvideókat, kampányfilmeket és céges rendezvényeket kamerázni. Megvalósítottam, ez képzi a jelenlegi portfólióm alapját is.

Melyek a legnagyobb nevek és cégek, amelyekkel együtt dolgozott?
2021-ben döntöttem úgy, hogy a nagyobb cégek felé is szeretnék nyitni. Ebből az évből származnak a jelenleg is rendszeres megbízóim, mint a Budai Egészségközpont, a Komax Magyarország és a romániai testingrészleg. De idesorolható a Liferay Hungary, a Thummerer Pincészet és 2021 óta minden évben az október a látás hónapja országos kampányt is a cégem készíti el.
Az IT- és a technológiai fókusz akár mint téma vagy terület, teljesen kikerült a repertoárból az elmúlt évek alatt?
Egyáltalán nem. 2022-ben az üzlet építése mellett a digitalizáció, az automatizáció és az optimalizáció került fókuszba, így különböző rendszereket használok annak érdekében, hogy a filmek átadása a lehető legegyszerűbb és leginkább ügyfélbarát legyen.
Az idei év a tervezések és az alapozások éve. Partnerséget kötöttem az ICT Global mellett két marketingcéggel, és egy harmadik partnerség is folyamatban van.
A cég fókusza most az IT, az ipar és az egészségügy területére szűkül tovább. Ennek fő oka a tudomány és a technika szeretete, ami leginkább jellemez. Ezeken a területeken vagyok a leghatékonyabb és itt mozgok otthonosan.
Az ötletelésben mennyire lehet számítani a kreativitására?
Teljes mértékben. Nemcsak megbízást akarok teljesíteni, hanem együtt akarok gondolkodni az ügyféllel. Minden esetben segítek felmérni a megrendelt videók célját, célközönségét, üzenetét, és ezekben tanácsokkal is szolgálok. Mindig szem előtt tartom azt, hogy az ügyfelek a leghitelesebb módon fejezhessék ki magukat a képkockákon.
A videók ötletének kidolgozásától kezdve a gyártáson át a megfelelő platformok kiválasztásáig és optimalizálásáig mindenben segítünk – mert ennyi ügyfélnél már szükség van egy csapatra is.
Az volt és a mai napig az a célom, hogy minden pozícióra nálam jobb embert találjak, de gyakran jönnek hozzám gyakornokok is, így a folyamatos tanulás mellett az oktatással is adok vissza a „közösbe”.
Mennyire fontos az ügyfélélmény?
Ebben az évben tanultam meg az ügyfélvisszajelzésekből, hogy a szolgáltatásomban szeretik a szervezettséget, a rendszert és a forgatások hangulatát. Voltak, akik egy csapatépítő hangulatához hasonlítottak egy forgatást, amikor 20 alkalmazott bevonásával készítettünk imázsfilmet. Ezért az ügyfeleim üzleti sikereinek elérése mellett az ügyfélélmény is nagy hangsúlyt kap, minél inkább tehermentesítve őket.
Mik a hosszú távú célok?
Az, hogy a kkv-szektorban megszerzett tapasztalataimat a multinacionális cégek szolgálatba állítsam. Megbízható, stabil és kiváló ár/érték arányú szolgáltatásra törekszem, elsősorban hosszú távú szerződésekre fókuszálva. Ehhez meglátásom szerint a partneri kapcsolatok kiépítésén át vezet az út.
Technikailag és üzletileg is készen állok a szintlépésre. Olyan cégeket keresek, amelyek felismerték a videók fontosságát, és azt, hogy a videók kommunikációs ereje mennyire erős, hiteles és hatékony. Hiszen jól tudjuk, hogy „aki nem látszik, az nem játszik”.