Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Teljes homály az online eszközök szoftverfrissítése

MEGOSZTÁS

Az Egyesült Államok kereskedelmi bizottsága, az FTC (Federal Trade Commission) szerint a megvizsgált elektronikus, és internet-csatlakozásra alkalmas eszközök 89 százalékáról nem lehet tudni, meddig érheti el a szoftverfrissítéseket.

Az FTC szakemberei kutatásuk során az online eszközök weboldalait tanulmányozták a szoftveres támogatási ciklus kapcsán. 

Nem tudni, hogy mennyi az annyi

A kereskedelmi hatóság arra volt kíváncsi, hogy az egyes eszközökhöz a gyártó vállalat várhatóan mennyi ideig biztosítja a szoftveres frissítést. 

A tanulmány szerint az internet-képes eszközök 89 százalékáról nem derült ki pontosan, meddig járnak a frissítések a termékhez.

Azonban, a termékoldalak fennmaradó 11 százaléka sem fogalmazott minden esetben egyértelműen a frissítések vonatkozásában.

Ezekben az esetekben a megfogalmazás hol nem volt egyértelmű, hol pedig következetlen információt adott a dátumokról. 

Másodlagos tesztként az FTC szakemberei néhány alapkeresést végeztek a Google-ben a támogatási időtartamról. A helyzet valamivel jobb volt, mint a termékoldalak vizsgálata esetében. A készülékek 67 százalékánál azonban így sem tudtak gyorsan választ találni.

Mint arra a kereskedelmi felügyelet fogyasztóvédelmi hivatalának igazgatója rámutatott: a fogyasztók sok pénzt veszíthetnek, ha az intelligens termékek nem biztosítják a kívánt funkciókat. Samuel Levine hozzátette, az okoseszközök vásárlásakor a fogyasztóknak fel kell tenniük bizonyos kérdéseket, és mérlegelniük kell az adott termék élettartamát.

A 89 százalékos arány eléggé elrettentőnek hangzik, de van egy fontos szempont a kutatásban. Az FTC csupán 184 terméket vizsgált meg, amelyek a termékkategóriák széles skáláját fedték le. A vizsgált termékekből 161 esetben nem találtak a szoftverfrissítési támogatásra vonatkozó információt.

Nem vizsgáltak például laptopokat, PC-ket, tableteket és autókat.

Ugyanakkor a vizsgálat minden más fontosabb internet-képes eszközre kiterjedt. Bár a frissítési információk valós aránya valószínűleg eltérhet az FTC által most közölt számoktól, a terméktámogatásra vonatkozó főbb megállapítások így is helytállók. 

Egyre gyakoribb, hogy egyes elektronikai cégek – például az okostelefon-gyártók – már előre közlik a készülékek támogatási ciklusát.

Az FTC mostani közlésében nem esik szó sem szankciókról, sem konkrét hatósági figyelmeztetésekről. Arra azonban rámutatnak, hogy a terméktámogatási információk hiánya – az írásos garanciával értékesített termékek esetében – sértheti a Magnuson Moss Warranty Act-et. A garanciaszabályokról szóló törvény előírja, hogy a 15 dollárnál többe kerülő fogyasztási cikkekre vonatkozó írásos garanciákat a leendő vásárlók számára az eladás előtt hozzáférhetővé kell tenni. 

 

(Kép: flickr)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!