Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Szinte már mindenki a neten lóg Európában, kivéve egyetlen nemzetet

Az elmúlt évben az emberek 93 százaléka használta az internetet az EU-ban - derül ki az Eurostat 2025-ös digitalizációs jelentéséből. Az uniós lakosok internet-használati szokásaik alapján elsősorban kommunikációs és kapcsolattartási eszközként tekintenek az internetre.

Az elektronikus levelezés (az internetezők 87 százaléka) és az azonnali üzenetküldés (85 százalék) voltak a legáltalánosabb tevékenységek.

Kommunikáció és információ

A legnépszerűbb online tevékenységek listáján mindezeket az információkeresés követte – vagyis a felhasználók árukról és szolgáltatásokról (81 százalék) akartak többet megtudni. Hasonlóan népszerű online tevékenységnek számít a telefonálás és a videotelefonálás (79 százalék). Az online bankolás már a felhasználók 72 százalékánál általános tevékenységnek számít. 

Az online hírfogyasztás az internetezők 70 százalékánál jellemző – ugyanilyen arányban használják a közösségi hálózatokat. Ez utóbbi tekintetében a magyaroknak nincs miért szégyenkezniük. Messze az uniós átlag feletti, 86,4 százalékos aránnyal a harmadik legaktívabb közösségimédia-felhasználónak számít hazánk az EU-ban. 

Az európai felhasználók 63 százaléka keres egészségügyi információkat az interneten. 

Csak lassan megy ki a divatból az offline bankolás

Az Európai Unióban tavaly az internetezők 72 százaléka vett igénybe online banki szolgáltatásokat -szemben a 2014-es 56 százalékkal. 

Az online bankolás leginkább a 25-64 évesek körében népszerű (76 százalék), szemben a 16-24 évesek 66, valamint a 65-74 évesek 59 százalékos arányával. Az uniós országok közül Dániában (98 százalék), Finnországban és Hollandiában (97-97 százalék), valamint Lettországban (91 százalék) használják leginkább az internetes banki szolgáltatásokat.

Az Eurostat adatai szerint Magyarországon az uniós átlag alatti az online bankolást használók aránya. Hazánkban az internetezők 71,3 százaléka használt ilyen szolgáltatást tavaly – ezzel az aránnyal egyébként az európai utolsó harmadba tartozik Magyarország.

Vásárlás bárhol, de főleg mindenhol

Az uniós statisztikai hivatal jelentése szerint az elmúlt néhány évben rendkívül megnőtt az internetes vásárlás népszerűsége. Ez minden bizonnyal az online vásárlás olyan előnyeinek tudható be, mint a kényelem, az otthoni környezetben való böngészés a termékek között. Emellett az online boltok éjjel-nappal nyitva vannak, szélesebb a választék és könnyebben összehasonlíthatók az árak is.

A 2014-es 59 százalékhoz képest tavaly az EU-ban az emberek 77 százaléka vásárolt vagy rendelt már árut vagy szolgáltatást online. 

Tavaly az uniós internetezők 81 százaléka keresett árukat vagy szolgáltatásokat online. Ez az arány a magyar felhasználók körében 88,7 százalék volt, ami nagyjából az uniós középmezőnynek felel meg.

Az online vásárló uniós felhasználók aránya tavaly Bulgáriában volt a legalacsonyabb (57 százalék), amelyet az olasz és román (60-60 százalék) felhasználói arány előzött meg. A legtöbben Hollandiában (94 százalék), valamint Írországban (96 százalék) vásároltak online az internetezők. 

Az e-kereskedelem a 16-24 évesek körében volt a legnépszerűbb (83 százalék), szemben a 25-64 évesekkel (79 százalék). Eközben a 65-74 évesek több mint fele (53 százalék) 2024-ben is online vásárolt.

Igenis, a ruha teszi

Az EU-ban az online vásárlók 70 százaléka ruhát, cipőt vagy kiegészítőket vásárolt 2024-ben.

Az online vásárlók körében a második legnépszerűbb termékkategóriát a filmek és sorozatok fogyasztása, valamint a sportstreaming-előfizetések (együttesen 46 százalék) jelentették. A felhasználók 38 százaléka vásárolt jegyeket különböző rendezvényekre, de ugyanilyen arányban vettek igénybe szállítási szolgáltatásokat is. Éttermi étel-kiszállítást a felhasználók 33 százaléka vett igénybe, ugyanilyen arányban volt a szállásbérlők is az unióban. Kozmetikai termékeket a felhasználók 31 százaléka vásárolt az interneten.

Az Eurostat adatai szerint háromból egy online vásárló szembesült problémákkal a rendelés során. 

Az EU-ban az online vásárlók által tapasztalt leggyakoribb probléma a jelzettnél lassabb szállítási sebesség volt – a vásárlók 19 százaléka számolt be erről a problémáról. 

Az online vásárlók 11 százaléka számára a weboldal használata túlságosan nehézkes volt, vagy nem működött kielégítően. A felhasználók 9 százaléka rossz vagy sérült árut vagy szolgáltatást jelölt meg fő problémaként.

(Kép: unsplash.com/Ludovic Toinel)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!