Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Százmillió fizetős streaming-hallgató nem tévedhet

Először érte el a százmilliós (álom)határt a fizetős streaming-előfizetések száma tavaly az Egyesült Államokban - derül ki az amerikai hanglemezpiaci szövetség jelentéséből.

Mint arról a RIAA jelentése alapján a Variety.com beszámolt, a vinyllemezek értékesítése 1,4 milliárd dolláros forgalommal folytatta közel két évtizede tartó fellendülését. 

Lassuló növekedés

A százmilliós mérföldkő ellenére a streaming növekedése továbbra is lassul – állítja a zeneipari szövetség. Az előfizetők száma mindössze négymillióval nőtt az év során, folytatva az elmúlt öt év lassuló tendenciáját. 

A streaming-előfizetők száma 2020 és 2021 között mintegy kilencmillióval nőtt. Ez a tendencia arra késztette a zenei vállalatokat, hogy más növekedési forrásokat keressenek. Olyan taktikai lépéseket inspirált ez a trend, mint az Universal “Streaming 2.0” kezdeményezése, vagy a “szuperrajongókra” való összpontosítás.

A jelentés szerint az amerikai zenei hangfelvételek kiskereskedelmi értéke 17,7 milliárd dollár. A nagykereskedelmi érték 11,3 milliárd dollár, ami félmilliárd dollárral nagyobb bevételt jelent az előző évhez képest.

Mindazonáltal a streaming maradt a piac legnagyobb hajtóereje – 14,9 milliárd dollárral. A fizetős felhasználók, a reklámokkal támogatott szolgáltatások, a digitális és testreszabott rádiók, a közösségi médiaplatformok, valamint a digitális fitneszalkalmazások az összes bevétel 84 százalékát adták. A bevételek éves volumene mindössze négy százakkal nőtt. 

A százmillió fizetős streaming-előfizető a teljes bevétel közel kétharmadát, 11,7 milliárd dollárt tett ki. A reklámokkal támogatott lekérhető szolgáltatásokból (mint például a YouTube, a Spotify reklámokkal támogatott változata, a Facebook és mások) származó zenei bevételek két százalékkal, 1,8 milliárd dollárra csökkentek. A reklámokkal támogatott szolgáltatások a zenei hangfelvételekből származó összes bevétel tíz százalékát adták.

Nem lassít a vinyl

A digitális és testreszabott rádiós zenei bevételek három százalékkal, 1,4 milliárd dollárra nőttek tavaly. 

Eközben a vinyl-eladások 18. egymást követő évben elért növekedése a fizikai formátum bevételeinek közel háromnegyedét, 1,4 milliárd dollárt jelentett, ami 1984 óta a legmagasabb érték. 

A tavalyi a harmadik olyan év volt sorozatban, amikor a vinyl-kiszállítások a CD-értékesítést is felülmúlták. Tavaly már 44 millió vinylt szállítottak ki, szemben a 33 millió CD-vel.

“Húsz évvel a streaming-korszak után több mint 100 millió fizetős előfizetés adja az iparág bevételeinek kétharmadát. Ez történelmi mérföldkő, amely előreviszi az amerikai zenei ipart” – mondta Mitch Glazier, a RIAA elnök-vezérigazgatója. 

(Kép: unsplash.com/Joshua Olsen)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!