Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Nagy év végi hajrára készül a Netflix

MEGOSZTÁS

A Netflix 5,1 millió új előfizetőt szerzett az idei harmadik negyedévben. A streaming-óriás így több mint egymillióval múlta felül a Wall Street-i becsléseket. Sőt, az utolsó negyedévre még meredekebb növekedést vár.

A Netflix csütörtökön közölte, hogy a harmadik negyedévben 5,1 millió új streaming-előfizetőt szerzett. A regisztráló nézők több mint fele a hirdetéseket futtató szolgáltatásra iratkozott fel – legalábbis azokban az országokban, ahol elérhető volt.

Az ünnepek körüli időszak hagyományosan erős, a streaming platform pedig még a harmadik negyedéves eredménynél is magasabb ügyfélszámot vár az utolsó három hónapra.

Idén eddig a Netflix részvényei körülbelül 41,2 százalékkal emelkedtek, míg a Disney 6,9 százalékkal nőtt, a Warner Bros pedig 31 százalékkal csökkent – írta a Reuters.

Az eredményeket követően legalább nyolc elemző emelte a részvényre vonatkozó célárat. 

Bár a Netflix ügyfélszerzése felülmúlta a várakozásokat, a harmadik negyedéves 5,1 milliós szám jócskán elmarad, nem csak az előző negyedéves 8,1 milliótól, de az elmúlt év azonos időszakában elért 8,76 millió feliratkozótól.

Igaz, az ügyfélszerzés üteme lassul, a Netflix működési nyereségrátája 30 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 22 százalékról. A szolgáltató árbevétele 9,825 milliárd dollár volt a harmadik negyedévben. 

Kevesebbet streamelnek a magyarok PC-n és mobilon

Bár egyre több streamingszolgáltató lép be a magyarországi piacra, ez nem hozott érdemi konkurenciaharcot – közölte szeptember végén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Az új szereplők jellemzően inkább olyan új felhasználókat csábítanak magukhoz, akiket azelőtt más szolgáltató nem tudott megszólítani

Az NMHH tanulmányában kilenc, országosan elérhető streamingszolgáltó webes felületének mobilos és számítógépes forgalmát elemezte.

Mintegy húsz százalékkal csökkent a streamingszolgáltatók oldalait számítógépről vagy mobileszközről látogató magyarok száma az egy évvel korábbihoz képest. A negatív tendencia mögött elsősorban a koronavírus-járvány alatt megugró fogyasztási értékek normalizálódása állhat.

A három nagy nemzetközi platform, a Netflix, a Disney+ és az HBO Max kifejezetten jól célozta meg a 16–39 év közötti korcsoportot. A TV2 Play, a Filmio és a SkyShowtime közönségében az 50–75 év közöttiek vannak többségben. 

A nemek között mindössze három esetben rajzolódik ki számottevő különbség. A SkyShowtime és a Telekom TV GO inkább a férfiak, míg a TV2 Play inkább a nők körében vált népszerűvé.

Nem ritka, hogy a felhasználók előfizetnek egy új belépő szolgáltatásaira, de nem mondják le a más szolgáltatóknál már meglévő előfizetéseiket.

Idén júniusában 439 ezer fő, vagyis a hazai streamingfogyasztók mintegy negyede keresett fel egynél többet a vizsgált szolgáltatások közül.

Az idei első félévben a számítógépek és a mobileszközök képernyőin hazánk leglátogatottabb streamingfelülete a Netflix volt, heti 1,069 millió látogatóval. A második helyezett HBO Max 419 ezer felhasználót vonzott hetente, amelyet a Disney+ követett 285 ezres eléréssel. 

Nem sokkal maradt el ettől a legnépszerűbb magyar szolgáltató, a TV2 Play, amelyet 259 ezren látogattak hetente. Az RTL+ 144 ezer, a SkyShowtime 122 ezer, az Amazon Prime Video 65 ezer, a Telekom TV GO 52 ezer látogatót vonzott egy átlagos héten.

(Kép: unsplash.com/Mollie Sivaram)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!