Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Mobilhálózati spektrumot kaptak az USA önvezető autói

MEGOSZTÁS

Az Egyesült Államok hírközlési hatósága döntött az új spektrumszabályok véglegesítéséről. A Szövetségi Hírközlési Bizottság (FCC) határozata nagyot lendíthet az internetre csatlakozó járművek kommunikációs technológiájának (C-V2X) elterjedésén.

Az FCC döntése nyomán az önvezető járművek kommunikációs technológia, a C-V2X a meglévő mobilhálózatokat használja majd. Ennek segítségével biztosítja az évek óta töretlenül fejlődő járműkommunikációs technológia a járművek közötti  üzenetváltásokat. De a járművek így mobilhálózaton kommunikálnak majd az infrastruktúrával, a kerékpárosokkal vagy akár a gyalogosokkal. A járművek ugyanis biztonsági okokból figyelmeztetik egymást a jelenlétükre. 

Már mindenkivel “beszélhetnek” az autók

Mint arról a Verve is beszámolt, a rendszer keresztirányú figyelmeztetést is adhat veszélyes útviszonyokra, száguldó autókra, időjárásra vagy forgalmi torlódásra.

Az FCC mostani határozatában kijelölte az 5,9 Ghz-es mobilsáv egy olyan, 30 megahertzes spektrumát, amelyet az intelligens közlekedési rendszerek használhatnak. Emellett a C-V2X műszaki paramétereit is kodifikálták, beleértve a teljesítmény- és kibocsátási határértékeket, a műszaki paramétereket és az üzenetprioritásokat.

Jessica Rosenworcel, az FCC elnöke szerint a spektrumszabályozási határozat amellett, hogy ösztönözni fogja az innovációt a mobilkommunikációs és a közlekedési ágazatban, az utakon is garantálni fogja a biztonságot.

Az önvezető járművek persze számos kommunikációs platformot használhatnak. A nagy járműfejlesztő és -gyártó cégek nagy része már évekkel ezelőtt a C-V2X technológiában látta a legbiztonságosabb fejlesztések lehetőségét.

A C-V2X elnevezés feloldása a cellular-vehicle-to-everything. Vagyis a “mindennel” kommunikáló csatlakoztatott jármű. A C-V2X technológia számos alcsoportra osztható. Ilyen például a két jármű között kommunikáció (V2V), az infrastruktúrával való kommunikáció (V2I) vagy a gyalogossal való üzenetváltás (V2P). A legelterjedtebb információcsere a V2N, vagyis a hálózattal való kommunikáció. 

Az FCC 2022-ben kezdte meg azt az ellenőrzői tevékenységet, amelynek célja az 5,9 GHz-es sávban található spektrum hasznosítása volt. Ezt részben más technológiák is használhatják. Az autóipari kérelmezők eredetileg a teljes sávot szerették volna megszerezni, de a jelek szerint az FCC-nél még számítanak arra, hogy további technológiák is bejelentkeznek erre a frekvenciasávra.

(Kép: Dall-e)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!