Az Apple Wallet rendeléskövetési funkciója 2022-ben jelent meg, és első hallásra zseniálisnak tűnt. A koncepció szerint a felhasználó egyetlen helyen látja mikor indult útnak a csomag, merre jár, és mikor érkezik meg. Az online vásárlások privát asszisztenseként beharangozott funkció, a valóságban azonban csúfos kudarcot vall.
Miért? Nos, a probléma gyökere a rendszer integrációjában rejlik. Az Apple Wallet csak azokkal a kereskedőkkel működik együtt, akik támogatják ezt a funkciót. Úgy tűnik, a kereskedők jelentős része egyszerűen nem törődik ezzel. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy még a kompatibilis rendszerek is hajlamosak hibázni – egyáltalán nem frissül az adat, vagy hiányzik a rendelési információ.
Egy funkció, amit (szinte) senki sem használ
Az Apple Wallet rendeléskövetési funkciója nem rossz ötlet, csak épp szinte senki sem használja. Miért? A válasz egyszerű: ha a kedvenc webáruházad nem kompatibilis, akkor a funkció lényegében haszontalan. Ha egyszer egy webáruház már kidolgozott egy jól működő saját nyomon követési rendszert, miért fordítana plusz energiát arra, hogy ezt az Apple Wallettel is összehangolja?
Ha az ember nem Apple Store-ból rendel, akkor nagy valószínűséggel sosem fogja megtapasztalni az Apple Wallet rendeléskövetési funkcióját.
Van remény?
A tárca rendeléskövetési funkciója valószínűleg nem fog egyik napról a másikra tökéletessé válni, hacsak nem történik valami nagy változás a kereskedői oldalon. Az Apple híres arról, hogy folyamatosan finomítja a rendszereit, de ez a funkció eddig inkább a “jó, ahogy van” kategóriában maradt.
(Kép: Unsplash/CardMapr.nl)