Azzal a céllal, hogy a pénzkezelést egyszerűbbé, gyorsabbá és átláthatóbbá tegyék, Nikolay Storonsky és Vlad Yatsenko 2015-ben létrehozták a Revolutot. Nézzük a nagy Revolut sztorit!
A Revolut felemelkedése
Mindössze kilenc év alatt a vállalat világszerte több mint 40 millió ügyfelet gyűjtött (ebből 28 milliót Európában), és több mint 35 országban működik. Litvániában a Revolutnak fél millió ügyfele van, ami nem tűnik soknak, amíg rá nem jössz, hogy az ország lakossága kevesebb mint 3 millió fő. Bár a vállalatnak csak Európára van banki engedélye, rendelkezik fizetési engedéllyel az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Szingapúrban, és folyamatban van egy teljes körű banki engedély megszerzése az Egyesült Királyságban.
Kezdetben egy előre fizetett betéti kártyával és alkalmazással indult, mára viszont egy globális pénzügyi szolgáltatási szuper-alkalmazássá nőtte ki magát. Több mint 10 bevételi forrással rendelkezik, és továbbiakat is keres. A Revolut kártyával a felhasználók több mint 36 valutában indíthatnak pénzátutalásokat, és több mint 140 valutában díjmentesen költhetnek. Szintén lenyűgöző még, hogy csak egyetlen alkalmazás szolgál ki minden ügyfelet. Az app felismeri, melyik országban él az ügyfél, és személyre szabja az élményt.
A Revolut modell
Mint minden neobank, úgy a Revolut is egy már jól működő üzleti modellt választott. Ez nem más, mint egy agresszív piaci terjeszkedés. 2023-ban bemutatták eddigi legnagyobb frissítésüket, és folyamatosan új szolgáltatásokat vezettek be, amelyek hozzájárulhatnak a bevételek növekedéséhez.
A háttérben még több „varázslat” zajlik. A vállalat saját magfejlesztett alapbanki platformmal rendelkezik, amely minden joghatóságot és terméket kiszolgál – ez egy olyan teljesítmény, amit korábban a bankok és a hagyományos alapbanki szoftverszolgáltatók nem tudtak elérni. Még sok modern vagy alapbanki rendszerfejlesztő sem érte el ezt.
Egy interjúban Vytautas Danta, a Revolut Bank (a vállalat európai leányvállalata) vezérigazgató-helyettese és igazgatósági tagja elárulta, hogy a hagyományos pénzintézetek nem tudnak gyorsan növekedni, mert az alapbanki platformjaik országonként különbözőek, és gyakran kiszervezik vagy felvásárolják az alapbanki rendszereiket. A Revolut egyetlen alapplatformot fejlesztett ki minden ország számára és minden termékhez. Ez jelentősen csökkenti a vállalat számára a komplexitást, miközben felgyorsítja az új termékek bevezetését vagy a tevékenységek megkezdését új országokban.
Fő az ügyfélközpontúság
Vytautas az interjúban elmagyarázta, hogy minden ügyfélközpontú, és ennek megfelelően prioritást élvez. Ez azt jelenti, hogy minden kérésnek világossá kell tennie, milyen hatással van az ügyfélre, és azok a dolgok kapnak prioritást, amelyeknek a legnagyobb hatásuk van.
A vállalatnak úgy tűnik, olthatatlan szomja van arra, hogy még több országba terjeszkedjen és még több ügyfelet szerezzen. Vytautas szerint a hagyományos bankok csak a nyereségre összpontosítanak, míg a Revolut a növekedésre helyezi a hangsúlyt, ami évi kétszámjegyű növekedést eredményez.
(Forrás: Creditline.hu | Kép: flickr.com/Focal Foto)