Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Még mindig csak várják a kánaánt a magyar webáruházak

MEGOSZTÁS

Bár tavaly csökkent a magyarországi webáruházak rendelésszáma 2022-höz képest, az üzemeltetők 81 százaléka vár növekedést 2024-re - derül ki a kedden megjelent Nagy Webáruház Felmérésből. Ráadásul minden második webáruház (55 százalékuk) jelentős növekedésre számít.

A webáruházak 80 százaléka számít bevétel-növekedésre 2024-ben – ők átlagosan 67 százalékos fellendülést várnak. Az idei felmérés szerint a webáruházak több mint negyede (27 százalék) számít arra, hogy idén megduplázza árbevételét.

Érdekes trend rajzolódott ki a 998 magyar webáruház-tulajdonos megkérdezésével készült felmérésből. Az új, vagyis 2023-ban vagy 2024-ben indult webáruházak üzemeltetői bizakodóbbak, mint a régi motorosok. Így minden negyedik új webshop legalább 150 százalékos növekedéssel kalkulál erre az esztendőre.

Nem mindenki bírja szuflával

A webshopok több mint fele (55 százalékuk) számára az új vevők szerzése, valamint a vásárlás gyakoriságának növelése jelenti a legnagyobb nehézséget. De minden harmadik tulajdonos panaszkodott tőkehiányra, valamint finanszírozási nehézségekre.

A marketing-tevékenységek menedzselése szinte minden második tulajdonos (47 százalék) számára jelent napi szintű nehézséget.

Nem véletlen, hogy a webáruházak 80 százaléka tervezi, hogy valamilyen módon javítani fogja a jövőben az ügyfélélményt. 

A megkérdezett webáruházak 99 százaléka tervezi valamilyen új eszköz bevezetését annak érdekében, hogy a következő években növekedést tudjon elérni.

Játék, kert, ruha a sláger

A tevékenységi területet tekintve az idei felmérés szerint a három legnépszerűbb termékkategória a hazai webáruházak körében a játék és ajándék, a barkács és a kert, valamint a ruha és sportruházat volt.

Az értékesített termékkategóriák alapján a szépségápolási termékek domináltak a piacon.

Az új webshopok aránya szinten minden termékkategóriában igen jelentős, összességében elmondható, hogy a sport-szabadidő kategóriától eltekintve, valamennyi kategóriában 2023-2024-ben indult a piacon aktív webshopok legalább negyede. Az újonnan indult webshopok aránya az óra és ékszer kategóriában a legmagasabb (45 százalék). 

Míg tavaly a megkérdezett webáruházak kevesebb mint fele ért el tízmillió forint feletti bruttó bevételt, addig a 2023-as üzleti évben már a válaszadók több mint fele (56 százalék) realizált tízmillió forintot meghaladó bruttó árbevételt.

 

(kép: Unsplash.com/Dylan Gillis)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!