A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját.
A magazin kiadója a Global Banking & Finance Review Awards-ot 2011-ben alapította, hogy ezzel ismerje el a világ pénzügyi iparának kiemelkedő teljesítményt nyújtó intézményeit. A kiadó azokat a vállalatokat díjazza, amelyek innovációt visznek a globális pénzügyi világba és kiemelkedő változásokat indítanak el.
A magyarul beszélő pénzügyi asszisztens mindent vitt
Az indoklásban a bank innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki. Különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re. A brit kiadó szerint ezzel új mércét állított fel Magyarországon
„A mesterséges intelligencia előremutató alkalmazása a befektetési portfóliókezelésben. A működési hatékonyságot növelő robotika mellett pedig jól példázza a bank innovatív szellemiségét. Továbbá a fenntarthatóság és a technológiai fejlesztések iránti elkötelezettségük az ügyfélkiszolgálás és a belső folyamatok terén jelentősen hozzájárul a bank megbecsült pozíciójához a pénzügyi iparágban”
– mondta Wanda Rich, a Global Banking & Finance Review főszerkesztője a díj indoklásakor.
Durván felélénkült a digitális tér
A K&H-nak 650 ezer digitálisan aktív ügyfele van. 2020 óta a mobilbankot aktívan használók száma megkétszereződött, immár elérte az 560 ezer ügyfelet. Ráadásul az új lakossági számlanyitások 60 százaléka online történik – számolt be róla a K&H Bank sajtóközleményében.
Az ügyfelek havonta mintegy másfél millió átutalást kezdeményeznek, az érintésmentes fizetések száma eléri a havi 3 milliót, ezek egyötöde már okosórával történik. Az ügyfelek egyre több bankkártyát digitalizálnak, a bankkártyatranzakciók 23 százaléka digitális pénztárcából történik.
Az appstore-okban a K&H mobilbankját a magyar pénzintézetek hasonló applikációihoz képes az egyik legjobbnak minősítik a felhasználók. A digitálisan bankoló ügyfelek 65 százaléka már kipróbálta Kate, a mesterséges intelligencia-alapú digitális pénzügyi asszisztens segítségét, sőt az ügyfelek 10 százaléka már havi szinten igénybe is veszi szolgáltatásait, aki tavaly ősz óta hangalapú átutalási feladatokat is végrehajt.
Kate eddig több mint 510 ezer beszélgetést bonyolított le a banki ügyfelekkel. Ezzel együtt Kate-tel immár több, mint 160 funkció érhető el. A hagyományos banki szolgáltatásokon kívül egyebek között befektetések és biztosítások intézésében is segít.
(Kép: Freepik)