A Lufthansa légitársaság és az OTP Travel stratégiai partnerekként közösen is tesznek a fenntartható, környezettudatos működésért. Az OTP Travel részt vesz a Lufthansa Csoport fenntartható üzemanyag (SAF) programjában.
Az 1 millió forint értékű SAF a Frankfurt-Budapest útvonalon turista osztályon utazó 38 utas karbonlábnyomát redukálja zéró értékre az adott úton az utazás tekintetében. A Sustainable Aviation Fuel (SAF) minden olyan repülési üzemanyag gyűjtőfogalma, amely nem fosszilis alapanyagokból készül. Különböző eljárások léteznek a SAF előállítására – mind biogén, mind nem biogén alapanyagok felhasználásával.
A jelenleg elérhető SAF biogén maradványokból készül, és a hagyományos kerozinnal összehasonlítva körülbelül 80%-kal csökkenti a szén-dioxid lábnyomot. A Lufthansa Csoport elkötelezetten kutatja, teszteli az a SAF technológiákat, amilyen az elektrolízisre épülő Power-to-Liquid (PtL) vagy a napenergiát felhasználó Sun-to-Liquid (StL) technológia.
Az OTP Travel hosszú távú elköteleződése a fenntartható utaztatás iránt a mindennapi működésében is megmutatkozik. Olyan szállodákkal és szolgáltatókkal dolgoznak együtt, amelyek környezetbarát gyakorlatokat alkalmaznak, mint például az energiatakarékos technológiák használata, a hulladékcsökkentési programok és a helyi, organikus élelmiszerek kínálata, vagy légitársaságok esetében az újrahasznosított üzemanyagok alkalmazása.
Utasai egyre több olyan programon vehetnek részt, amelyek a természetes környezet megóvására, a helyi hagyományok tiszteletben tartására, a helyi közösségek támogatására fókuszálnak. Például Kolumbiában és Tanzániában fát ültetnek az utazók, Vietnámban egy helyi falu közösségével tölthetnek egy napot, az amazonasi esőerdőben pedig egy helyi őslakosok által működtetett lodge-ban lakva ismerhetik meg az esőerdő mélyének titkait. Molnár Judit, az OTP Travel és Karsten Zang a Lufthansa Csoport magyarországi ügyvezetője egyetértenek abban, hogy ez az együttműködés példát mutat és ösztönözhet más vállalatokat is a fenntartható megoldások alkalmazására.
“Természetesnek vettük, hogy csatlakoztunk a kezdeményezéséhez, és arra biztatjuk partnereinket, hogy kövessék példánkat”
– nyilatkozta Molnár Judit.
„A globális közlekedés CO2 kibocsátásának 12%-áért felel a repülés, a teljes globális CO2 kibocsátásban pedig 2-2,5% százalék ez az arány. Azt gondolom, hogy a kibocsátás mértéktől függetlenül minden szereplőnek kötelessége, hogy keresse az innovatív kibocsátás-csökkentési megoldásokat”
– tette hozzá Karsten Zang.