Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Hotelinformatika: így fejlesztik a hotelipart

MEGOSZTÁS

A szálláshely-fejlesztést célzó informatika is része az infrastrukturális és digitális fejlesztéseknek, amely a “digitális turizmus" stratégia keretében valósítja meg hotelek, panziók működési hatékonyságának növelését információtechnológiai eszközökkel.

A Sóstó partján elhelyezkedő egyik szálloda könnyen kezelhető hálózati megoldásokat, közöttük kiváló, magas kliensszámon is gyors és egyszerű wifi használati élményt, továbbá a teljes hálózati rendszer helyi és távoli kezelését, illetve teljes lefedettség biztosítását kérte, ezenkívül biztonságos hitelesítést beléptető portálon keresztül. A telepítés során Access Pointok kerültek a mennyezetre és az oszlopokra, összesen 3 emeleten, 38 szobába, továbbá a konferenciaterembe és az ebédlőbe – sorolja Dr. Kilbertus Viktor, a TP-Link Hungary SMB-üzletágának vezetője. Az említett esettanulmány, egy kiemelt projektnek számított és azért is lehet érdekes, mivel a 2030-ig tartó időszakra szóló Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiában horizontális célként szerepel a „digitális turizmus” megvalósítása, azaz a hotelek, panziók működési hatékonyságának növelése információtechnológiai eszközökkel. Miután a stratégia része, hogy a vendéglátó intézmények rendelkezzenek például hotelwifivel, hoteltévével, online foglalási rendszerekkel, modern honlapokkal, kamerás megfigyelőrendszerekkel, s mindezt lehetőség szerint a megújuló energiák használatával tegyék, várható, hogy egyre több szálloda lép a modernizálás útjára.

A TP-Link Hungary workshopján megismert példa egy a sok közül, amiből megtudhattuk, hogy a cég saját fejlesztésű Omada hálózati ökoszisztémáját hogyan alkalmazza szállodák és hotelek régi infrastruktúrájának átalakítására.

Dr. Kilbertus Viktor, a TP-Link Hungary SMB-üzletágvezető
Dr. Kilbertus Viktor, a TP-Link Hungary SMB-üzletágvezető

Hotelfejlesztés a digitalizáció jegyében

„Maga a hálózati technológia és a szállodaipar igényei is több evolúciós ponton mentek keresztül, amelyhez a rendszerintegrátor partnereknek és a gyártóknak is alkalmazkodniuk kellett, közöttük nekünk is. Leginkább a vezetéknélküli megoldásainkat és a mobil eszközökön menedzselhető felhőszolgáltatásainkat, a router-eszközparkunkat, a biztonságtechnikai megfigyelőrendszereket –például a kamerapiaci megoldásokat (IP kamera és hálózati videórögzítő (NVR), videódekóder) –, a napelem panel megoldásokat, a hibrid menedzselési stratégiánkat és a biztonsági megoldásainkat kellett újragondolnunk, ezért hoztunk létre egy komplex hálózati infrastruktúrát, az OMADA ökoszisztémát, amelynek része az is, hogy egyetlen felületen keresztül képesek vagyunk menedzselni a külső és belső hálózati folyamatokat” – fűzi hozzá Kilbertus Viktor. 2023-ban ugyanis összeállt egy olyan egységes menedzsment-platform is, amely révén az Omada hálózata akár a távolból, valós időben is képes kezelni és optimalizálni a falakra, illetve a mennyezetre függesztett beltéri, valamint az időjárásnak ellenálló kialakítású, körsugárzó antennákat.

Az internetnek köszönhetően a digitalizáció már régóta ott lapult a fiókokban, de a pandémia óta szinte megkerülhetetlenné vált, hogy kapcsolódjunk a hálózathoz, amely mára ugyanolyan közműnek számít, mint a villany- vagy a gázszolgáltatás. „Azonban a wifi-n túl is van élet, hiszen léteznek például olyan szállodák, ahol a vendégek személyes kapcsolat nélkül, akár egy terminálon vagy egy mobil applikáció segítségével is intézhetik a már megszokott foglalási és fizetési folyamatokat” – mondja. Ugyanakkor a hoteleknek manapság már arra is könnyen kezelhető, egységes megoldást kell találniuk, hogy a vendég saját streaming-szolgáltatását is átvihesse a mobiljáról a szállodai szoba tévéjére. De más digitalizációs megoldásokat is fel kell venni a listára, mint például a QR-kóddal ellátott vendégtájékoztatókat, amelyek segítik az azonnali tájékozódást a hotelen belül, illetve eligazítja a vendégeket a turisztikai látványosságok megközelítésében.

Ne felejtsük el a biztonsági kérdéseket sem!

Ahogy felköltöztünk a digitális térbe, s kényelmessé vált az életünk, úgy újabb veszélyek is leselkedtek ránk. Számolnunk kellett azzal, hogy az online világban az adataink és az infrastruktúránk is veszélybe került. Azok a szállodák, amelyek nem tudják követni a technológia által diktált feltételeket vagy a felhasználói szokások megváltozását, illetve az igényeket – például megoldani a mobilintegrációt, illetve nem megfelelően kezelni a vendégadatokat –, háttérbe szorulnak és lemaradnak a versenytársaiktól. Sikerreceptnek számít, ha a szállodaipar minél több megoldással növeli az ügyfélélményt, ha az online térben gyűjtött adatokat a vendégek igényeire szabja, s ha megfelelő digitális infrastruktúrával rendelkezik, teszi hozzá Kilbertus Viktor.

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!