Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Brutálisan csökkenhet az alkalmazás-használat

MEGOSZTÁS

A mobilalkalmazások használata 25 százalékkal csökkenhet 2027-re - állítja egy friss előrejelzésében a Gartner. A tanácsadó cég szerint minderről az MI-asszisztensek tehetnek majd.

A Gartner jóslatában vázolt aktuális piaci trend szerint az okostelefon-felhasználók egyre inkább az MI-asszisztensek felé fordulnak. Az Apple Intelligence, a ChatGPT, a Google Gemini, vagy a Meta AI jó pár feladatot átvesznek a felhasználóktól.

Jönnek az app-konzorciumok

Az MI-asszisztensek hatására tehát konszolidáció várható az alkalmazások használatában. Emellett partnerségek, konzorciumok alakulnak majd ki különböző márkák és vállalatok között.

Egyik eredménye ennek az lesz, hogy alkalmazásonként több felhasználót érjenek el méretarányosan, így fedezve a létrehozás és az üzemeltetés költségeit.

A Gartner szerint a marketingvezetőknek (CMO) el kell kezdeniük letervezni az új forgatókönyveket arra, hogy milyen hatásokat generálhat a mobilalkalmazások használatának csökkenése.

Miután az alkalmazásfejlesztési költségek is csökkenni fognak, azok a márkák lesznek első körben jó helyzetben, amelyek nem támaszkodnak túlzottan az appokon keresztül történő bevételszerzésre.

Más márkákat súlyosan érinthet, hogy a felhasználók az MI-asszisztensek felé fordulnak és velük végeztetnek számos feladatot. A felhasználók elvesztése emellett az adatgyűjtésre is kedvezőtlen hatással lehet, de kevesebb felhasználót tudnak majd elérni a mobil push-értesítéseken keresztül is.

Az előrejelzés szerint már 2026-ra a webes tartalmak több mint harmadát a generatív MI által vezérelt keresésre fogják létrehozni.

A Gartner 2024 tavaszán végzett CMO Spend Survey felmérése szerint az átlagos marketingvezető a digitális marketing költségvetésének mintegy negyedét fordítja a keresésre. 

A honlapot közvetlenül felkereső végfelhasználókon kívül a keresés jelenleg több forgalmat irányít az átlagos kereskedelmi vállalati honlapra, mint bármely más hivatkozási forrás. 

Ennek fényében a keresőmotorok algoritmikus változása miatt a keresés által vezérelt forgalom elvesztése kézzelfogható, negatív kereskedelmi hatással járna bármely szervezet számára.

A marketingcsapatoknak éppen ezért olyan tehetségeket kell toborozniuk, akik jól értik, hogyan befolyásolja a genMI a tartalom teljesítményét a keresőalgoritmusokban.

Fontos lesz a funkció továbbfejlesztése, és az MI-képzettséggel rendelkező kereső- és tartalomszakértők alkalmazása. 

Ezeknek a munkatársaknak jártasnak kell lenniük a tartalom létrehozásában vagy optimalizálásában, hogy a fejlődő keresőalgoritmusokban képezzék és rangsorolják őket.

Az előfizetéses csatornák felé fordulnak a fogyasztók

Három éven belül a digitális marketingesek a közösségi médiára szánt büdzséjük 30 százalékát az előfizetéses csatornákon történő hirdetések és partnerségek támogatására fordítják majd.

A marketingvezetők számára egyre nagyobb kihívást jelent, hogy fenntartsák, vagy akár növeljék elérésüket és az elkötelezettséget a fogyasztók körében. A fogyasztók technológiai és médiaviselkedésüket a közösségi médiától más platformok és előfizetéses csatornák felé tolják el. 

A tavalyi CMO-felmérése szerint a fizetett közösségi oldalakra szánt büdzsének 2022 óta töretlen a dominanciája  az összes digitális médiaköltés között. 

A B2C marketingvezetők egy éve a digitális csatornákra szánt költségvetésük 14,3 százalékát fordították a közösségi média hirdetésekre. Egy évvel korábban ez az arány még 12,3 százalék volt. 

A zárt csoportos közösségek és az előfizetéses csatornák potenciális alternatívát kínálnak a közösségi médiában megfáradt fogyasztók és tartalomkészítők számára. Ha valaki többet szeretne tenni, mint az algoritmus etetése, akkor a márkák például kihasználhatják a zárt csoportos előfizetési csatornákat,  mint a Substack, a Patreon vagy a Discord.

A forecast szerint 2027-re az ügyféladatok 85 százaléka automatizált vagy MI-ügynök által vezetett interakciókból jöhet majd össze.

A jelenlegi MI-modellek, például a nagy nyelvi modellek (LLM), nem képesek önállóan végrehajtani a feladatokat és alkalmazkodni az összetett környezetben. Az intelligencia új szintjeinek hozzáadásával azonban az új MI-ügynökök hamarosan egyre alkalmasabbá és megbízhatóbbá válnak.

“Több MI-ügynök lesz, mint ember, így míg a jelenlegi megközelítések embereket igényelnek a körforgásban, ez az elképzelés gyorsan elavulttá válik. A marketingeseknek meg kell határozniuk, hogyan használhatják az MI-ügynököket a márka és az ügyfelek érdekében” – mondta Emily Weiss, a Gartner Marketing Practice vezetője.

(Kép: unsplash.com/Rob Hampson)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!