Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Betiltanák a kínai járműszoftvereket, de mi lesz a legnépszerűbb autómárkák sorsa?

MEGOSZTÁS

Az Egyesült Államok kereskedelmi minisztériuma olyan előterjesztést tervez benyújtani, amellyel megtiltják az amerikai utakon közlekedő gépjárművekben a kínai szoftverek és hardverek alkalmazását.

Mint azt a Reutersnek több forrásból is megerősítették, az új szabályozás lényegében megtiltja az automatizált vezetéstámogató  rendszerrel készült kínai járművek importját. 

A Biden-kormányzat komoly aggályokat fogalmazott meg azzal kapcsolatban, hogy kínai cégek adatokat gyűjtenek az amerikai autóvezetőkről, valamint infrastruktúráról. Emellett az internethez csatlakozó járművek és navigációs rendszerek manipulációjától is tartanak.

Kínai szoftver, nemzetbiztonsági kockázat, büntetővámok

A kereskedelmi tárca lépése nagyban fokozná a kínai járművekre vonatkozó amerikai korlátozásokat. Washington a múlt héten újabb vámtarifa-emeléseket jelentett be a kínai importcikkekre, így például százszázalékos vámkötelezettsége van a kínai elektromos járműveknek. A büntetővámok kiterjednek emellett a járművek akkumulátoraira és bizonyos kulcsfontosságú ásványi anyagokra is.

Gina Raimondo, az USA kereskedelmi minisztere már korábban is hangsúlyozta, hogy az internetre kapcsolt járművek kínai szoftvereivel és hardvereivel kapcsolatos aggodalmakat. Joe Biden elnök pedig még februárban rendelt el vizsgálatot azzal kapcsolatban, hogy a kínai járműimport fenyegeti-e a nemzetbiztonságot.

Az amerikai kereskedelmi tárca harmincnapos nyilvános vitára terjeszti a javaslatot, mielőtt véglegesítenék az új szabályokat.

Az új autók szinte mindegyike “internet-képes” az Egyesült Államokban – mutat rá a Reuters. Ezen járművek fedélzeti egysége hálózati hardvereket tartalmaz, amelyek az internet-kapcsolatot biztosítják. Egyben azt is lehetővé teszik, hogy a járműben, illetve azon kívül is megosszanak adatokat.

A jelenlegi szabálytervezet szerint a szoftverekre vonatkozó tiltás 2027-es modellektől lesz érvényes, míg a hardver-korlátozás a 2029-es vagy 2030-as gyártású járművekre vonatkozna.

Jó tudni, hogy a kínai autós szoftverek egyre fontosabb szerepet töltenek be az autóiparban, különösen az elektromos járművek (EV), az önvezetés és a hálózatba kapcsolt autók terén. Olyan kínai márkák, mint a NIO, XPeng és BYD saját szoftvereiket fejlesztik, míg Tesla, BMW és Volkswagen is alkalmaz kínai partnerektől származó megoldásokat.

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!