Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Árat emel a Temu és a Shein az amerikai vámok miatt

A Temu és a Shein is arra figyelmeztette amerikai vásárlóit, hogy a jövő héttől áremelésekkel kell számolniuk. Az ok valószínűleg mindenki számára nyilvánvaló: életbe lépnek az Egyesült Államok kínai importra kivetett súlyos vámkulcsai.

Kína két legnagyobb gyorsáruházát is érzékenyen érintik az új importvámok. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az USA-ba szállított kínai árukra akár 145 százalékos vámot kell fizetni. A Temu és a Shein számára az is hátrányt jelent majd, hogy az amerikai elnök eltörölte a “de minimis” – vagyis a csekély értékű importra szóló – mentességet – írta a The Guardian. Korábban a 800 dollár alatti értékű szállítmányokat vámmentesen lehetett behozni.

Zárójelbe tett árelőny

A “de minimis” mentesség mindeddig döntő jelentőségű volt abban, hogy az olcsó árut kínáló kiskereskedők betörhessenek az amerikai piacra. Korábban ugyanis alacsony költségszint mellett tudtak kis értékű online vásárlást kínálni.

Ez a mentesség május 2-án megszűnik.

“A globális kereskedelmi szabályok és a vámtarifák közelmúltbeli változásai miatt a működési költségeink emelkedtek” – olvasható a Shein vásárlói tájékoztatásában.

Ebben a dokumentumban azt írják: annak érdekében, hogy továbbra is kedvelt termékeket kínálhassanak minőségi engedmény nélkül, 2025. április 25-től árkorrekciókat hajtanak végre. A Shein leszögezte, mindent megtesznek, hogy alacsonyan tartsák áraikat. 

Levámolt nemzetközi kapcsolatok

Trump eredeti tervei szerint a korábban mentességet élvező csomagokat 30 százalékos, azaz darabonként 25 dolláros vámtétellel kellett volna sújtani, ami június 1-jéig darabonként 50 dollárra emelkedett volna. 

Miután azonban Kína a múlt héten megtorló vámokkal válaszolt, Trump azzal vágott vissza, hogy a korábban mentesített csomagokra kivetett vámok mértékét 90 százalékra emelkedett. Ez 75 dollárt jelent, ami június 1-jén 150 dollárra emelkedik.

Szakértők szerint ez még nem a világvége. Nem valószínű ugyanis, hogy a megemelt vámkulcsok minden vásárlót elriasztanának. A Temu és a Shein termékei még mindig olcsóbbak lehetnek, mint egyes rivális kiskereskedőké.

A nap vesztesei: X, FB, IG, TikTok, Snap

Az amerikai vámok egyben arra késztették a kiskereskedőket, hogy csökkentsék az amerikai közösségi médiás hirdetésekre fordított kiadásaikat. Eddig ez főként a fiatal és takarékos vásárlók körében növelte ismertségüket.

A Temu napi átlagos amerikai reklámköltése a Facebookon, Instagramon, TikTokon, Snapen, X-en és YouTube-on is csökkent. A március 31. és április 13. közötti két hétben összesen és átlagosan 31 százalékkal csökkent a Temu reklámköltése  30 napos bázison – közölte a Sensor Tower digitális marketingcég.

A Temu április 12-e óta jelentősen csökkentette a Google Shoppingon megjelenő hirdetéseket.

Eközben a Shein napi átlagos amerikai reklámköltése a Facebookon, az Instagramon, a TikTokon, a YouTube-on és a Pinteresten együttesen átlagosan 19 százalékkal csökkent. 

A tendenciákat egyik érintett fél sem kívánta kommentálni egyelőre.

(Kép: unsplash.com/catgirlmutant)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!