Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Aranybánya lesz az MI-alapú keresőhirdetési piac

Az Emarketer jelentése szerint az MI keresőhirdetések amerikai piaca 2029-re elérheti a 26 milliárd dolláros értéket. A gyors növekedés hajtóereje a rohamtempójú bevezetések és az egyre fejlettebb célzási képességek lesznek.

Az MI részesedése a teljes keresőhirdetési piac költésekből előrejelzések szerint a jelenlegi egyről 13,6 százalékra nőhet az évtized végére. 

A hagyományos piac rovására nő a keresőhirdetési piac

Erre az évre az egymilliárd dollárt még csupán alig meghaladó összeget terveznek elkölteni a hirdetők. Ez azonban az MI-technológia és a jobb felhasználó-célzási képességeknek köszönhetően 2029-re elérheti a 26 milliárd dollárt – derül ki a Reuters tudósításából.

Az Emarketer kutatócég adatai szerint a hagyományos kulcsszóalapú keresőhirdetésekkel foglalkozó vállalatok bevételei  az MI-alapú piac térnyerésével visszaszorulnak majd. 

Az okok egyszerűek: az MI-alapon kínált keresőhirdetésekben a termékek nagyobb kényelmet és elkötelezettséget kínálnak a felhasználóknak.

Furcsa konkurencia

Az Emarketer által vázolt trendek jelentős kihívások elé állítják a klasszikus modellekre támaszkodó vállalatokat.

A napjainkban egyre népszerűbb chatbotokkal szállnak majd versenybe a keresőmotor-óriások, akik egymás után vetik majd be az MI-t. Mindeközben persze a chatbot-üzemeltetők sem pihennek: a chatbe integrált vásárlás lehetősége már több piacon is megjelent.

A nagy keresőmotorok, mint például a Google Alphabet és a Microsoft Bing MI-integrációkkal dobnak kesztyűt az olyan MI-chatbotoknak, mint az OpenAI ChatGPT vagy a Perplexity AI. 

Ezek a chatbotok közvetlen információt nyújtanak a felhasználóknak, akiknek ezzel egyre kevésbé lesz szükségük végigkattintgatni számtalan keresési találaton. 

Régi szövetségek felbomlása

Az Emarketer szerint az Apple a Safari böngészőbe építene be MI-alapú keresési funkciókat. Ez pedig egyértelmű eltávolodást jelentene a Google-lal régóta fennálló partnerségtől.

A Google a közelmúltban a Google Shopping fejlesztésével kiterjesztette az MI-alapú keresési képességeit a fogyasztási cikkek ágazatára is.

Mindeközben maguk a felhasználók is egyre inkább a chatbotok felé fordulnak a chat-keresés során. Ez megzavarhatja egyes vállalatok üzleti modelljét. A múlt hónapban a Chegg online oktató cég mintegy 250 alkalmazottját bocsátotta el amiatt, hogy a diákok a hagyományos oktatási technológiai platformok helyett az MI-alapú eszközöket – például a ChatGPT-t – választják.

Már sok helyen fáj

A kiadók és más online cégek is érzik az MI-alapú keresés előretörését. A folyamatos forgalomvesztés mellett látható, hogy a kiadók egyre inkább az előfizetések és a fizetős MI-licenszek felé fordulnak – mutatnak rá az Emarketer elemzői.

A cég szerint a jelenlegi MI keresőhirdetési kiadások az USA-ban a teljes piaci költések mintegy 0,7 százalékát teszik ki. 

Ez a szám várhatóan meredeken emelkedni fog, jövőre megduplázódik ez az arány, majd legalább évi száz százalékos növekedéssel 2029-re elérheti a 13,6 százalékot. 

Az olyan iparágak, mint a pénzügyi szolgáltatások, a technológia, a távközlés és az egészségügy aktívan alkalmazzák az MI-t hirdetési stratégiáikban. Ezzel szemben az Emarketer jelentése szerint a kiskereskedelmi szektorban lassabb az elfogadás.

(Kép: Unsplash/Joshua Earle)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!