A PayPal fő piacán már számtalan új belépő jelent meg, ráadásul olyan nagy halakról van szó, mint az Apple (Apple Pay) vagy a Google (Google Pay). Nem csoda tehát, hogy a cég részvényesei összerezzentek az árrés negyedik negyedéves csökkenésére.
Mindez pedig még a különösen erős 2025-ös profitelőrejelzést is be tudta árnyékolni.
Innen szép versenyezni
A PayPal éveken át hatalmas előnyt tudhatott magáénak a digitális fizetési ágazatban. Azonban a világjárványt követően a lassuló költekezés és a növekvő verseny közepette egyre lemaradt a vetélytársak dinamikájától – mutatott rá a Reuters.
Az Apple és a Google személyében rögtön a két legcombosabb konkurenssel szembesült a PayPal. Az utóbbi években azonban a hagyományos kártyahálózatok – a Visa és a Mastercard – szintén bővítették digitális fizetési lefedettségüket.
Amióta 2023 végén átvette a PayPal vezérigazgatója, Alex Chriss a magas árrésű termékekre összpontosít, és a „nyereséges növekedést” hirdette a vállalat új stratégiájaként. A PayPal azóta a márkás termékek növekedésének újjáélesztését, az árképzés javítását és a költségcsökkentési erőfeszítések élesítését szorgalmazta.
A vállalat új termékekkel, köztük a Fastlane nevű „egy kattintással” történő pénztárgépes funkcióval is igyekezett megvédeni domináns pozícióját, és jövedelmező partnerségeket alakított ki olyan vállalatokkal, mint a Global Payments vagy a Fiserv.
Bejöttek a fejlesztések
A most nyilvánosságra hozott pénzügyi eredmények szerint a PayPal korrigált működési árrése 34 bázisponttal 18 százalékra csökkent a negyedik negyedévben. A nyereséges növekedés érdekében tett erőfeszítések segítettek abban, hogy az évet 116 bázispontos, 18,4 százalékra bővülő árréssel zárják.
“2024 elején azt tűztük ki célul, hogy szűkítsük a fókuszt, javítsuk a végrehajtást és újrapozícionáljuk az üzletágat” – mondta Alex Chriss vezérigazgató.
Ennek megfelelősen a brandelt pénztárgépek, a peer-to-peer és a Venmo terén végrehajtott fejlesztések is kezdenek megmutatkozni a PayPal eredményeiben.
A tranzakciós árrés dollárban kifejezett értéke (TMD) 7 százalékkal nőtt az év egészét tekintve. Ez az alaptevékenység jövedelmezőségének kulcsfontosságú mutatója. Várakozásai szerint a TMD 2025-ben 4-5 százalék között fog nőni.
…mintha nem lenne holnap
A Reuters tudósítása szerint a fogyasztói kiadások az Egyesült Államokban továbbra is rugalmasak. Az amerikaiak ugyanis elhessegetik a magas kamatlábak és a csökkenő megtakarítások miatti aggodalmakat, és az utazástól az online vásárlásig szinte mindenre költenek.
Az elemzők és a befektetők optimisták az ágazat idei volumennövekedési kilátásait illetően. Igaz, a Trump-adminisztráció kínai vámtarifái potenciálisan tovább gerjeszthetik az inflációt.
Az első negyedévre vonatkozóan a PayPal 1,15 és 1,17 dollár közötti részvényenkénti korrigált nyereségre számít. Ez meghaladja az 1,14 dolláros várakozásokat.
A PayPal nettó árbevétele 4 százalékkal 8,4 milliárd dollárra nőtt a december 31-én zárult negyedévben. Eközben a teljes fizetési forgalom 7 százalékkal emelkedett.
A negyedik negyedéves korrigált nyereség 1,19 dollár volt részvényenként, ami felülmúlta az 1,12 dolláros becsléseket.
A PayPal kurzusa 2024-ben közel 40 százalékkal emelkedett, ezzel felülteljesítették a piaci átlagot, és egy három éve tartó csökkenő trendet törtek meg.
(Kép: unsplash.com/Marques Thomas)