A vállalat 2024 júliustól szeptemberig több mint 200 milliárd jüan (28,2 milliárd dollár) bevételt könyvelhetett el. Ez 24%-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ezzel a BYD megelőzte Elon Musk cégét, mert a Tesla „csak” 25,2 milliárd dolláros negyedéves bevételt produkált.
Az eredmény nem meglepő, hiszen a kínai kormány brutális mértékű pénzügyi ösztönzőkkel igyekszik versenyképessé tenni a BYD-t, és úgy általában a kínai gyártmányú elektromos autókat.
A BYD szeptemberben új havi eladási rekordot állított fel, ami azt jelzi, hogy a vállalat piaci lendülete továbbra is erős.
A kínai gyártó sikerei azonban nem mindenki tetszését nyerték el. A kínai kormányzati támogatás miatt kritikák kereszttüzébe kerültek a kínai gyártmányú EV-k. Sőt a közelmúltban az Európai Unió 45,3%-os vámot vetett ki a kínai elektromos járművekre.
Az Egyesült Államokban és Kanadában már 100%-os adóval büntetik a kínai gyártmányú elektromos autókat, ami tovább nehezíti a BYD és hasonló cégek helyzetét a nemzetközi piacon.
Arról a BYD-ról van szó, ami Szeged mellett építi az első európai üzemét. A beruházás pontos összegéről nem közöltek hivatalos adatot, de a méretekből arra lehet következtetni, hogy több száz- vagy akár ezermilliárdos nagyságrendről van szó.
(Kép: wikipedia.com)