A techóriás az Apple TV+ 2019-es elindítása óta évente több mint ötmilliárd dollárt költ tartalomgyártásra. A lap információi szerint ezt az összeget tavaly mintegy 500 millió dollárral csökkentették.
Csúcstechnológiás veszteséggyár
Az irdatlan befeketetésekkel persze nincs egyedül az Apple. A hagyományos médiavállalatok is milliárdokat buktak a streaming-platformok beindításán az elmúlt öt évben. Persze a kiadásokat jócskán megdobja a különböző platformokon elérhető tartalmak gyártása vagy épp licenszelése.
A streaming-szolgáltatók gőzerővel dolgoznak azon, hogy leszorítsák a veszteségeket. Nyereséget pedig csak néhány szolgáltató tudott elkönyvelni.
Az Apple éves bevétele 391 milliárd dollár volt az előző pénzügyi évben. Az Apple TV+ a 2019-es indulás óta lassú, de folyamatos fejlődést ért el.
A platform sikerszériái között olyan sorozatok említhetők, mint The Morning Show vagy a negyedik évadot épp a napokban bejelentő Ted Lasso. Bár ez utóbbi sorozat népszerűsége szinte megismételhetetlen, szintén a szép sikerek között tarthatják számon a Shrinking vagy a Severance című produkciókat.
Utóbbi sorozat, amelynek executive producere és rendezője Ben Stiller, februárban kétmillióval növelte a streaming-szolgáltatás előfizetőinek számát. A Severance a streaming-szolgáltató eddigi legeredményesebb műsorának számít.
Egyben kezelt előfizetői tömeg
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója az elemzőkkel folytatott negyedéves konferenciahívásokon rendszeresen kalapot emel az Apple TV+ műsorok és az általuk elnyert díjak előtt. A vállalat azonban nem közöl adatokat a stream-előfizetők számáról.
Ezeket a számokat több más előfizetési platform felhasználói számaival egyben kezelik. Ide tartozik tehát az Apple Music, az Apple Arcade, az Apple Fitness, az Apple News+, az Apple Books, valamint az Apple App Store, az iCloud, az Apple Care, az Apple Pay és még sok más is.
A szegmens 96 milliárd dolláros bevételt ért el a szeptemberben zárult 2024-es üzleti évben.
(Kép: unsplash.com/James Yarema)