Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

A nagy Temu leszámolás: ez vethet véget a magyar e-kereskedelemnek?

MEGOSZTÁS

Az e-kereskedelem világa folyamatosan változik és fejlődik, új szereplők jelennek meg, és a vásárlói szokások is gyorsan változnak. Az elmúlt időszakban azonban egy olyan trendforduló vette kezdetét, amire a magyar e-kereskedelem nem tud szembenézni: a Temu megjelenése.

Vajon a Temu valóban fenyegetést jelent a magyar e-kereskedelemre, vagy csak egy újabb szereplő a piacon? Cikkünkben megvizsgáltuk, milyen nehézségekkel küzd most a hazai online kereskedelem.

Mindent felforgatott a Temu

Korábban az iparág folyamatos fejlődése és biztos befektetési lehetősége miatt a beruházások garantált évi 17-18 százalékos növekedést ígértek, sőt a koronavírus-járvány alatt ez a növekedés akár 40 százalékra is emelkedett. Ma azonban már nem tekinthető biztosnak a forgalombővülés egy új online piactér indításával – derült ki a GKID és a Mastercard által készített Digitális Kereskedelmi Körkép felméréséből.

Jött egy új szereplő, amely fél év alatt több, mint 300 ezer új internetes vásárlót konvertált a hazai online piacon. A január és május közötti online vásárlók számának növekedése azt feltételezi, hogy minden harmadik online vásárló ügyfél fellátogatott már a kínai piactérre. A Temu által kínált áruk, amelyek gyakran harmad-ötödannyiba kerülnek, mint a hazai kereskedők árai, jelentős árbevételt vonva el a magyar piactól. Sajnos a helyzet nem csak Magyarországot érinti, hanem szinte minden régiós és EU-s piacot.

A nagy Temu leszámolás: ez vethet véget a magyar e-kereskedelemnek?
A Temu olyan árversenybe kényszeríti a magyar online kereskedőket, amivel alig tudnak lépést tartani

Miért fenyeget a Temu?

Ahogyan már említettük, a Temu olyan árversenybe kényszeríti a magyar online kereskedőket a nyomott árpolitikájával, hogy azzal alig tudnak egy-ketten lépést tartani. A képlet egyszerű: a Temu alacsony árakat kínál, ami komoly versenytársat jelent az e-kereskedelmi szereplőknek. Az alacsonyabb árak miatt a magyar vállalkozások ma már egyértelműen nehéz helyzetbe kerülhetnek, mivel már az árcsökkentés sem jelent megoldást a forgalom visszaesésének megfékezésében.

Másodsorban a Temu hatalmas termékválasztékkal rendelkezik, ami tömkelegével vonzza a magyarokat az online piactérre. Ehhez pedig erőteljes, már-már agresszív marketing kampányokkal rendelkezik. Kezdetben a kínai piacóriás veszteséges marketing kampányokat futtatott, hiszen a cél a még szélesebb célközönség elérése, kiépítése volt.

Ha összetesszük a rendelkezésre álló információkat, meg is kapjuk a tökéletes célközönséget a Temu számára. Széles választékot, mobilon, minél olcsóbban, amely hasonlít a márkás termékekre.

Hogyan reagálhatnak a magyar e-kereskedők?

A Temu az értékláncot jelentősen lerövidíti azzal, hogy a Kínából érkező áruk forgalmából eltávolítja a köztes szereplőket. A hazai kereskedők egy része most szembesül azzal, hogy az a gyakorlat, amely a Kínából beszerzett termékeket 2-3-szoros áron értékesítette, már nem fenntartható. Bár van lehetőség az alkalmazkodásra, ez a gyakorlatban nem egyszerű feladat.

A hazai e-kereskedők kihasználhatják a helyi előnyöket, mint például a gyorsabb szállítási időt és a helyi piac ismeretét. Ami talán még fontosabb, az az ügyfélélmény javítása. A hazai kiskereskedők talán felvehetik a versenyt a nagy kereskedelmi multikkal, mint a Temu, ám nagy előny számunkra, hogy gépi tanulás alapú személyre szabott ajánlatokat kínálhatnak vevőik számára. Az ilyen fejlett technológia gyakran megfizethetetlen a hazai online kiskereskedelmi kkv-k számára, de nem lehetetlen. Az új technológiák, mint például a mesterséges intelligencia vagy egy kisebb költségvetésű, egyedi szoftver javíthatják a vásárlói élményt.

 

Forrás: Creditline.hu Kép: pixabay.com/Mohamed Hassan

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!