A BYD PR Hungary közleményben az olvasható, hogy a gyártó ovábbra is elkötelezett a technológia és az új energiákkal hajtott megoldások iránt. Amit a gigantikus beruházás is szemléltet.
A kínai BYD harminc éve van a piacon, és az egykor mindössze húsz dolgozót foglalkoztató startup mára közel egymillió munkavállalót alkalmazó globális vállalkozássá nőtte ki magát. Az első ötmillió autó eléréséhez 15 évre volt szükség, ám a következő ötmillióhoz már elég volt 15 hónap.
A gyors előretörésnek nem mindenki örül. Az EU június 12-e óta büntetővámmal sújtja az európai piacra érkező kínai elektromos autókat. Amelyek ára szemmel látható növekedést mutathat. A vám kapcsán az is kiderült, hogy a kínai akkumulátoros-elektromos járművek piaci részesedése a teljes európai személygépkocsi-piacon valószínűleg 5-10 százaléknál stabilizálódhat.
A BYD 2003-ban alapított autóipari leányvállalata, BYD Auto a globális közlekedési szektor zöld átállásának felgyorsítását célozva tisztán elektromos és plug-in hibrid járművek fejlesztésére összpontosít. A vállalat a világ első autógyártója, amely a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította, és 9 egymást követő évben a konnektorról tölthető személygépkocsik (NEV) eladásának élén állt Kínában.
A BYD Auto 2023-ban jelentette be, hogy óriásberuházást indít Magyarországon. A Szegeden 1200-1500 milliárd forintos beruházással épülő gyárban mintegy 10 000 embert fogalalkoztatnak majd, az első járművek 2025 második felében készülnek el.
(Kép: BYD)