Egyéni oktatás és készségfejlesztés támogatása
Személyre szabott oktatás az online térben? Az egyéni oktatás és készségfejlesztés hatékony támogatása hagyományosan emberi oktatókon alapul. Ez szűkös és drága erőforrás, különösen a gyorsan változó digitális készségek területén.
A Covid idején elterjedt online oktatási platformok már széles körben lehetővé teszik, hogy helytől és időponttól függetlenül is elérhetővé váljanak a korábban kizárólag tantermi oktatás keretei között megvalósult képzések. Ezekben a rendszerekben egy-egy ellenőrző kérdőív, feladatsor kitöltésével lehetett az előrehaladást bizonyítani, a diákok egyedi igényeit azonban nem veszik figyelembe.
A Codecool a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által 411 863 932 Ft-tal támogatott projektje az egyedi igényekre, valamint a színvonalas és naprakész oktatáshoz való egyenlőtlen hozzáférés problémájára kínál megoldást.
Stratégiai partnerség a Codecool és a SDA között
A Codecool a SDA-val kötött stratégiai partnerségnek köszönhetően Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb digitális készségeket oktató központja. A cég az informatikai képzések között élen jár a projektalapú munkában. Angol nyelvű tananyagait és más, oktatást támogató elemeit folyamatosan bővíti és fejleszti. A szakmai ismeretek mellett komoly oktatásmódszertani tapasztalattal rendelkezik nemcsak tantermi, hanem online és hibrid oktatási környezetben is. Valamint több mint 450 céggel dolgozik együtt a régióban. Éppen ezért fontos számára, hogy a 17 különböző digitális, magánszemélyeknek és vállalati partnerek szóló képzési programját a legmodernebb technológiákkal támogassa.
A Codecool jelenleg Journey elnevezésű, saját, felhőben elérhető SaaS-platformjára (LMS – Learning Management System) építi oktatási tevékenységét, itt lesz elérhető az AI alapú fejlesztés is. A megvalósítási időszak két éve alatt, azaz 2026-ig a prototípust (TRL 7-es szintet) hozza létre, majd a fenntartási időszak végére ténylegesen hasznosított (TRL 9 szintű) szoftverként lesz a piacon bárki számára elérhető.
A kutatás-fejlesztési projektben a szakértők olyan AI alapú, oktatást támogató szolgáltatást alakítanak ki, amely nemcsak egy általános, az adott területen jártas tanár/oktató/mentor személyt szimulál, hanem hozzáfér a tanulók oktatási történetével, aktuális tudásszintjével kapcsolatos, összetettebb információkhoz is. Az így előálló megoldás képes az emberi mentorok hatékonyságát megközelítően, sőt, bizonyos területeken azt túl is szárnyalva segíteni a tanulókat. A platform adataira építő AI algoritmusok képesek személyre szabott ajánlásokat tenni a tanulás további lépéseire vagy akár teljesen új feladatok összeállítására is. Ezáltal az oktatás frissessége és hatékonysága nő, és lényegesen csökkenthető az emberi erőforrásigény a színvonal magasan tartása mellett.
(Kép: Needpix)