(Kiemelt kép: Linked)
A Microsoft tulajdonában lévő közösségi platform, a LinkedIn a munka vagy toborzás céljából hálózatba lépők számára már 21 éves. Annak érdekében, hogy naprakész maradjon azzal, amire a munka világa manapság leginkább gondol, és hogy közel 1 milliárd felhasználóját továbbra is bevonja a platformba, a vállalat egy sor új AI-funkciót mutatott be, amelyek az álláskeresési, marketing- és értékesítési termékeire terjednek ki. Ezek közé tartozik a Recruiter tehetségkutató platformjának nagyszabású frissítése, amelybe mindenhol mesterséges intelligenciát építettek be; egy mesterséges intelligenciával működő LinkedIn Learning coach; és egy új, mesterséges intelligenciával működő eszköz a marketingkampányokhoz.
A közösségi platform – amely tavaly 15 milliárd dolláros bevételt ért el egy szóvivő elmondása szerint – lassan számos AI-alapú funkciót épít be termékportfóliójába. Ezek közül márciusban debütáltak az AI-alapú írásjavaslatok azok számára, akik a platformon üzeneteket írnak más felhasználóknak. A toborzók pedig idén egy sor tesztet is láthattak az AI által létrehozott munkaköri leírások és egyéb funkciók körül. A mostani bejelentések sora erre épül.
A mesterséges intelligencia egyik legnagyobb felhasználója
A LinkedIn nem teljesen új az AI-rodeón. Valójában az évek során a mesterséges intelligencia egyik legnagyobb felhasználója volt. De egészen a közelmúltig a legtöbbet nem láthattuk. Meglepte (vagy idegesítette) már valaha, hogy a platform olyan kapcsolatokat javasol Önnek, amelyek furcsa módon pont az Ön útjába esnek? Ez az AI. Mindazok a meglátások, amelyeket a LinkedIn készít arról, hogy mit csinál a felhasználói bázisa, és hogyan fejlődik? Ez is mesterséges intelligencia. “Így vagy úgy, de a LinkedInnél mindent az AI hajt” – írta Deepak Agarwal vezető AI-mérnök még 2018-ban (azóta továbbállt).
Ami most megváltozott, az a világ: A mesterséges intelligencia a főáramlatok középpontjába került, nem kis részben az OpenAI előretörésének és az olyan szolgáltatások fejlődésének köszönhetően, mint a ChatGPT, amelyek segítségével a hétköznapi emberek közvetlen tapasztalatot szerezhetnek arról, hogyan lehet egy számítógépes agy segítségével gyorsabban elvégezni olyan munkákat, amelyeket korábban talán maguk próbáltak volna elvégezni.
Az OpenAI, mint tudjuk, most 49%-ban a Microsoft tulajdonában van, amely az év elején nagy, 13 milliárd dolláros befektetést eszközölt a vállalatba. Ez egy nagyon stratégiai jelentőségű részesedés volt, amelynek köszönhetően a Microsoft számos saját termékébe beépítette az OpenAI technológiáját. Bár Erran Berger, a mérnöki részleg alelnöke elmondta, hogy a vállalat továbbra is értékelni fogja, hogy milyen technológiát használ, és hogy fog-e saját Large Language Models és más AI-termékeket készíteni, egyelőre a LinkedIn az anyavállalatát és annak elsődleges befektetését fogja kihasználni.
Íme egy gyors összefoglaló az újdonságokról:
A Recruiter 2024 a LinkedIn szerint egy új, mesterséges intelligenciával támogatott toborzási élmény. Generatív AI-t fog használni, hogy segítsen a toborzási szakembereknek jobb keresőszavakkal előállni, hogy erősebb jelöltlisták kerüljenek felszínre.
Konkrétan, ahogyan azt a ChatGPT-hez hasonló kereséseknél láthattad, a toborzók mostantól képesek lesznek beszélgetősebb nyelvezetet használni, hogy pontosítsák, kiket szeretnének megtalálni. Ez azt is jelenti, hogy a keresési eredmények több javaslatot is tartalmaznak majd azon kívül, amit a toborzók esetleg keresnek.
A LinkedIn Learning a mesterséges intelligenciát egy “tanulási coach” formájában fogja beépíteni, amely lényegében chatbotként épül fel. Kezdetben az általa adott tanácsok javaslatokra és tippekre lesznek kiképezve, és határozottan a puha készségek táborába tartozik majd. Egy példa: “Hogyan delegálhatom hatékonyan a feladatokat és a felelősséget?”.
Az edző konkrét tanfolyamokat javasolhat, de ami még fontosabb, valójában információkat, tanácsokat is fog nyújtani a felhasználóknak. A LinkedIn maga is rendelkezik egy óriási katalógussal a tanulási videókból, amelyek mind az említett puha készségeket, mind pedig a tényleges technikai készségeket és egyéb, az adott munkakörökhöz szükséges ismereteket lefedik. Érdekes lesz látni, hogy a LinkedIn kiterjeszti-e az edzőt az ilyen anyagokra is.
A marketing is kap egy AI-lökést, mégpedig az Accelerate nevű új termékkel.
Bár a marketing és a marketingesek egyre inkább átvették a technikai szakértelmet, ez egy érdekes váltás. Az ötlet ismét az lesz, hogy az emberek könnyebben futtathassanak kampányokat a LinkedInen, megkerülve ezt a nehéz feladatot. Az egyik hátránya, hogy az Accelerate a LinkedIn falazott kertjén belüli kampányokra és adatokra korlátozódik.
Tekintettel arra, hogy a marketingkampányok jellemzően több platformra és célcsoportra terjednek ki, a felhasználók korlátozottnak találhatják az új eszköz hatását.