Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

10 tipp, hogy sikeres legyen a digitalizáció

MEGOSZTÁS

Sok vállalat a digitális átalakulást hatalmas kihívásnak tekinti, amely viszonylag nagy kudarc lehetőségét hordozza magában.

A digitális átalakulás a vállalaton belül két dimenziót foglal magában. Az egyik az üzleti folyamatok digitalizálása, a másik dimenzió az üzleti modellek digitalizálása. A különbség itt az, hogy az üzleti folyamatok digitalizálása nagyobb hatékonysággal és termelékenységgel, valamint a költségek csökkenésével és a teljesítmény javulásával jár együtt. Az üzleti modellek digitalizálásában ezzel szemben a meglévő termékek és szolgáltatások optimalizálása, illetve teljesen újak fejlesztése áll a középpontban.
A digitális átalakulás nem olyan folyamat, amelynek egyértelmű vége van. Inkább a vállalat rugalmas és gyors észjárású pozicionálása, hogy gyors reagálást és interakciót kínáljon az új technológiákra, és a lehető leggyorsabban tudjon alkalmazkodni az állandó változásokhoz.

Ebben a cikkben bemutatjuk a főbb okokat, amelyek miatt a digitalizációs megközelítések kudarcot vallanak, és hogyan tudod sikeresen megvalósítani az átalakításodat az alábbi lépések és tippek segítségével! Miért bukik meg olyan gyakran a digitalizálás a cégnél?

1. A digitalizálást menedzsment szintre kell vinni
A digitális átalakulás rendkívüli jelentőséggel bír, és így a vállalat vezető pozícióit betöltő tagjainak hatáskörébe tartozik. Arról van szó, hogy az új megközelítéseket minden munkavállaló felé kommunikáljuk, és ezzel a digitalizálást a vállalat javára fordítsuk.

Ez korántsem az összes szempont vagy technológiai lépések átfogó megértéséről szól, hanem inkább arról a döntésről, hogy digitális struktúrát alkalmazzunk a vállalatnál, amit át kell adni az alkalmazottaknak.

2. Digitális képviselőket nevez ki
A lehető legtöbb területről és hierarchiából származó alkalmazottakat helyezze egy digitális csapatba. Ügyeljünk arra, hogy a cégben ne legyenek „digitális bennszülöttek”, azaz a digitális technológiákon felnőtt fiatal munkavállalók, akik beépítik tudásukat. Szükség esetén „digitális barátként” léphetnek fel, ha minden olyan alkalmazotthoz rendelnek egy digitális bennszülöttet, aki még nem rendelkezik a szükséges ismeretekkel. Ez biztosítja a belső képzési lehetőségeket és a jó csapatstruktúrát is. A vállalati csoportokban ezeket a digitális tiszteket Chief Digital Officers (CDO) néven említik.

Gondoskodjon átfogó forrásokról. A digitális csapatnak elegendő időt, teret és finanszírozást kell biztosítania ahhoz, hogy legyen helye a tesztelésre.

3. Digitális stratégia kidolgozása
Végezzen átfogó elemzést a felelős csapattal a vállalat egyes területeiről. Ezt követően digitális stratégiát lehet kidolgozni és módosítani az egyes területek digitális adaptációja érdekében. Fontos a részleges digitalizáláson már átesett területek bevonása is, hogy szükség esetén optimalizálhassuk és adaptálhassuk azokat.

A digitális stratégia magában foglalhat egyes folyamatokat vagy részlegeket, mint például a HR vagy a marketing. A jelenlegi digitális állapot alapján azonban teljes üzleti modellek digitálisan is adaptálhatók az átalakulás maximális hozzáadott értékének eléréséhez.

4. Tegye az ügyfelet cége központjává
Győződjön meg arról, hogy az ügyfeleknek és partnereknek megfelelő helyük van a vállalaton belül. A digitális koncepció kidolgozásakor ügyeljen arra, hogy az ügyfelek milyen igényeket és elvárásokat támasztanak a cégével szemben, és ezekhez igazítsák. Ez fontos sikertényező cége számára.

projektcsapat

5. Támaszkodjon alkalmazottaira
A digitalizálási intézkedések sok tekintetben átalakítják cégét. Ez az emberi erőforrások területén is változásokat fog jelenteni. Ezeket célzottan kell közölni a munkavállalókkal a követelményprofilok adaptálása és szükség esetén a továbbképzés kezelése érdekében. A befektetésnek ezért a munkavállalók megfelelő képzésébe kell befolynia. Ezért győződjön meg arról, hogy alkalmazottai megfelelő képzettséggel rendelkeznek, és ha ez nem áll rendelkezésre, fektessen be. Az új munkatársak felvételekor ügyelni kell a jelentkezők digitális készségeire is.

Rendeljen belsőleg kisebb mérföldköveket, amelyek a nagy cél elérését szolgálják. Így különböző kisebb feladatokat oszthat ki munkatársaira, amelyeket a napi munka mellett is el tudnak végezni, és összességében jelentős előrelépést érhetnek el. Előnye, hogy munkatársai közvetlenül ismerik az új folyamatokat.

6. Hálózat induló vállalkozásokkal
Az induló vállalkozásokat fiatalos, friss vállalati politika jellemzi, és különösen a technológiai területen folyamatosan fejlődnek. Előfordulhat, hogy ezen technológiák némelyike ​​tökéletesen illeszkedik az Ön üzleti modelljéhez.

Alkosson partnerséget induló vállalkozásokkal, IT-cégekkel vagy tanácsadó cégekkel. Ezek az együttműködések gyakran hozzájárulnak új termékek, szolgáltatások vagy üzleti folyamatok kifejlesztéséhez.

7. Használja az adatait
Használja a cége rendelkezésére álló adatokat. Az adatalapú technológiák használatával jelentősen javíthatja termékei és szolgáltatásai minőségét, és a versenytársak előtt innovációt hajthat végre a kereskedelmileg értelmes információk felhasználásával.

Biztosítsa megfelelően cége adatait. Ehhez informatikai szakértőket kell bevonnia.

8. Használja a legújabb technológiákat
A különféle technológiák és szoftverek alkalmazása segíti az üzleti folyamatok hatékonyabb, gyorsabb és sokszor költséghatékonyabb kezelését. Ezért teljesen logikus, ha a vállalaton belül a lehető leggyorsabb internetet biztosítjuk, valamint beépítjük a digitális dokumentumrögzítést, -feldolgozást és -tárolást. Ez nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy egy lépéssel a versenytársak előtt maradjon.

Használjon felhőalapú számítástechnikát! Az informatikai szolgáltatásokat valós időben, szolgáltatásként az interneten keresztül vagy cége intraneten keresztül nyújtják. Mivel a szoftvert csak a használat alapján számlázzuk ki, a cége számára ez az előny: Csak azért fizet, amit ténylegesen használ.

9. Digitális üzleti modell tervezése
A digitalizált üzleti modell a termelékenység növekedésében és a digitális formákhoz való alkalmazkodásban nyilvánul meg, mint például a virtuális munkamódszerek alkalmazása, a felhő adathasználata vagy a big data technológiák használatával történő adatok és információk generálása. Az ilyen módon történő szerkezetátalakítás során fontolóra kell vennie adatai biztonságát. Itt informatikai szakértőkkel együttműködve biztonsági protokollt dolgozhatnak ki.

10. Maradj nyitott az új dolgokra
A folyamatosan bővülő és új technológiáknak köszönhetően a legkülönfélébb területekről és munkaterületekről érkezhetnek versenytársak cége számára. Sok internet-alapú vállalat a kibővült digitális technológia miatt a hagyományos iparágakat használja ki magának, és egyre inkább jelentős versenytársnak tekintik őket.

Használja ki a digitalizálás kínálta lehetőségeket, és bővítse üzleti folyamatait is, például részletes versenyelemzéssel, hogy korai szakaszban azonosítsa a versenytársakat.

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!